فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاری دانشجو»، در خصوص اهمیت خوردن سحری در ماه رمضان گفت: روزه بی سحری از نظر تغذیه‌ای  به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ چرا که کمبود بیش از حد انرژی در افرادی که بی‌سحری روزه می‌گیرند، باعث می شود بدن از منابع چربی برای تامین انرژی استفاده کند که در اثر سوخت ناقص چربی ها، ترکیبات ستونی در بدن ایجاد می شود که بوی بد دهان، سردرد و دردهای عضلانی را ایجاد می‌کند.

به گفته این متخصص تغذیه، وعده سحری به اندازه یک وعده ناهار در روزهای معمولی است و می تواند با غذاهای برنجی همراه باشد.

وی افزود: در کنار صرف سحری، خوردن سالاد، بویژه در فصل تابستان کمک می کند آب مورد نیاز بدن تامین شود و توصیه می شود برای چاشنی آن از لیمو تازه به جای سس استفاده شود.

این متخصص تغذیه در ادامه بیان داشت: معمولاً اشتهای افراد در زمان سحر کم است، بنابراین اگر جزو چنین افرادی هستید بهتر است از مواد غذایی با حجم کم، اما کالری بالا نظیر حلیم و خرما استفاده کنید.

احمدی تصریح کرد: استفاده از لبنیات و میوه در وعده سحری حتماً توصیه می شود و حتی ترکیب آنها با هم می تواند در افزایش اشتها موثر باشد.

 وی در ادامه با اشاره به نوشیدنی های مناسب وعده سحری اظهار داشت: بهترین و مناسب ترین نوشیدنی آب است که می تواند با لیموی تازه همراه باشد، بنابراین به هیچ عنوان نوشابه های گازدار توصیه نمی شود.

این متخصص تغذیه افزود: از مصرف سیر، پیاز و حتی سبزی خوردن در این وعده پرهیز کنید؛ چراکه بوی دهانتان برای اطرافیان آزاردهنده می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: صرف سحری برای همه روزه‌داران، بخصوص نوجوانان در حال رشد ضروری بوده و سحری باید شامل یک وعده غذای کامل برای هر فرد باشد.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.