فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

جوانه‌ها منبع فراوانی از ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند که طی فرآیند جوانه زدن از دانه‌ها تولید می‌شوند و ارزش غذایی آن‌ها نسبت به خود دانه‌ها بیشتر است.
جوانه‌ها منبع فراوانی از ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند که طی فرآیند جوانه زدن از دانه‌ها تولید می‌شوند و ارزش غذایی آن‌ها نسبت به خود دانه‌ها بیشتر است.

طی جوانه زدن، نشاسته، پروتئین و چربی‌های موجود در دانه تجزیه شده و به مواد سبک‌تر و قابل هضم و جذب‌تری تبدیل می‌شود. در این فرآیند میزان ویتامین، املاح معدنی و پروتئین دانه افزایش یافته و از میزان کالری و کربوهیدرات آن کاسته می‌شود. اغلب دانه‌ها را می‌توان برای جوانه زدن انتخاب کرد ولی باید از جوانه دانه‌هایی که ممکن است سمی باشند اجتناب کرد. بهترین دانه‌ها برای جوانه زدن عبارتند از: یونجه، عدس، گندم، ماش، شبدر و نخود. جوانه‌ها دارای قندهای طبیعی هستند که می‌توانند نیرو و انرژی زیادی را به ما هدیه دهند.

جوانه ها و نوع تغذیه

جوانه ی کاهو:

جوانه ی کاهو دارای ویتامین c ،آهن و بتاکاروتن میباشد.همانطور که مطلع هستید این سه گروه عامل موثری در تامین و تقویت سیستم ایمنی بدن میباشند.

وجود ویتامین a برای پوست صورت و لب ها بسیار مفید است که این موضوع در سرمای زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار است لذا به منظور داشتن پوست خوب و سالم باید از این جوانه استفاده کنید.همچنین وجود آهن باعث انتقال اکسیژن در سلول های خون میشود که نتیجه ی آن سلامتی و شادابی میباشد.بنابراین پر واضح است که جوانه ها حتی به لحاظ درمان روحی و روانی بسیار سودمند هستند.

جوانه ی کلم:

کلم سبزدارای کارتنوئید، کلسیم، اسید فولیک، ویتامین E و C میباشد. این مزایا عاملی برای محافظت بدن در مقابل سرماخوردگی و سایر امراض میکروبی بوده و ویتامین های A و E و C  در این جوانه باعث بالا بردن مقاومت بدن در مبارزه با بیماری های عروقی ، سرطان، پیری زودرس و دردهای مفصلی استخوان میشوند و از طرف دیگر وجود ویتامین های گروه B در این جوانه از جمله اسید فولیک مانع از پوکی استخوان، خستگی و کم اشتهایی میگردد.

 
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.