فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

آلماتی از بزرگترین شهرهای قزاقستان بوده که تا سال 1921 از آن با نام «ورنی» در آثار تاریخی مربوط به این منطقه یاد شده‌ است.

این شهر از سال 1927 تا سال 1997 پایتخت قزاقستان بود و طی این مدت به یک منطقه صنعتی و پیشرفته تبدیل شد.

آلماتی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری پس از انتقال بخش اساسی نهادهای دولت قزاقستان به شهر «آستانه»، عنوان «پایتخت جنوبی» را نیز به خود اختصاص داده است.

خیابان‌های «آبای»، «فارابی» و پارک «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان از مکان‌های زیبا و دیدنی است که با گل و گیاهان سرسبز در یاد و خاطر هر بیننده نقش می‌بندد.

آلماتی در حال حاضر از بزرگترین مراکز فرهنگی و اقتصادی بوده و تنها شهری در قزاقستان است که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر از مناطق مورد توجه شرکت‌های جهانگردی و گردشگران نیز می‌باشد و مطابق با فهرستی که از سوی نهادهای پژوهشی تهیه شده‌ از جمله 30 شهر گران‌قیمت برای خارجی‌ها عنوان می‌شود.

«ویاچسلاو ساچک‌اف» یک محقق مسائل فرهنگی که سطح رشد شهرها در جامعه کشورهای همسود را پیگیری می‌کند، می‌گوید: آلماتی از شهرهایی است که هر سال هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند و طبیعت زیبا و کوه‌های اطراف آن از جاذبه‌های اصلی برای گردشگران و میهمانان است.

وی افزود: متأسفانه رشد بی‌برنامه‌ زیرساخت‌های شهری و از بین بردن درخت، پارک و بلوارهای سبز و همچنین افزایش بی‌سابقه تعداد خودرو و وسایل دیگر حمل و نقل شکوه قبلی این شهر را به تدریج از بین می‌برد.

به گفته وی، سرعت بالای شهرسازی و اجرای طرح‌های معماری خاص شهرهای بزرگ جهان اگرچه شهامت تازه به آلماتی بخشیده ولی به سبک قدیمی و ملی که در گذشته شهرسازان قزاق مراعات می‌کردند، آسیب‌ زده است.

این پژوهشگر وجود حدود یک میلیون خودرو را از دیگر عوامل مشکل‌ساز در این شهر عنوان کرد.

وی معتقد است: ساکنان این شهر که نمایندگان ده‌ها ملت و قومیت‌ هستند با سابقه 100 ساله شهرنشینی می‌توانند جلا و طراوت خاص آلماتی‌ را برای آینده حفظ کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.