فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تنش خشکی، دمای بالا، یخبندان، شدت نور کم به طور کلی عواملی که محدود کننده فتوسنتز و رشد گیاه هستند در افزایش میزان نیترات موجود در گیاه موثرند.

احمد بایبوردی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود : نور کم، دمای خیلی زیاد و یا خیلی کم و تنش های رطوبتی منجر به تقلیل آنزیم کاهش دهنده نیترات و افزایش تجمع نیترات می شوند.

وی تصریح کرد: مهم ترین عامل محیطی تاثیرگذار در تجمع نیترات در گیاه، مقدار نیترات موجود در اطراف ریشه و خود گیاه است.

بایبوردی ادامه داد: موقعی که گیاه در معرض شدت نور کم قرار گیرد، غلظت نیترات افزایش می یابد.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در بیشتر گونه های گیاهی اندام های مختلف آن مثل برگ، ساقه و ریشه توانایی احیای نیترات را دارند، ولی وقتی کود نیتروژن بیش از نیاز مصرف شود، امکان تجمع نیترات افزایش خواهد یافت.

بایبوردی تاکید کرد: عوامل محیطی زیادی بر غلظت نیترات گیاه از طریق تاثیر بر فعالیت آنزیم کاهش دهنده نیترات و همچنین جذب نیترات اثر می گذارند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.