فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

به گزارش بی باک، عصر امروز عباس ملکوتی خواه در دیدار کشاورزان و فعالان بخش اقتصادی شهرستان پیشوا با اشاره به نامگذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال‌ ها به عناوین مختلف در واقع مسائل مهم را به مسئولان و مردم گوشزد می ‌کند، بنابراین باید در تحقق منویات معظم‌ له اهتمام ورزید.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی است و این عزم جز با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ عمومی جلوه‌گر نخواهد شد، افزود: تحقق شعار سال موجب ناکامی دشمنان ایران اسلامی و عزت کشور می شود زیرا توجه ویژه به اقتصاد و فرهنگ مهم‌ترین اصل و لازمه حرکت جهادی است.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر روی اقتصاد مقاومتی بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در یک عرصه رقابتی با استکبار جهانی قرار دارد و یکی از موضوعات تلاش های دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد کشور است و مقام معظم رهبری برای مقابله با این تلاش ها همواره نگاه ویژه ای داشته اند و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز در این راستا قابل توضیح و بررسی است.

این مسئول ادامه داد: در سیاست اقتصاد مقاومتی ضرورت های جامعه ایران لحاظ شده و همه مسئولان وظیفه دارند تا بر اساس این سیاست ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری تدابیر لازم و راهکارهای عملی را تدوین کرده و آن را به خوبی اجرا کنند.

ملکوتی خواه عنوان کرد: دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده، زیرا در همه توطئه‌ها علیه ما ناکام مانده است و توانایی مقابله نظامی هم ندارد و در اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت کار باید فرهنگ‌سازی هم توسط مردم و هم نخبگان جامعه باشد، در این زمینه همه مسئولان باید توجه داشته باشند که سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر اساس واقعیت های جامعه ابلاغ شده و همه باید با همدلی و همکاری در راستای تحقق آن حرکت کنند.

وی، کار و تولید را لازمه پیاده شدن اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و عنوان کرد: مردم باید به دنبال کار و تولید بوده و در مقابل فعالان اقتصادی نیز راهکارهای مناسبی را برای بهره‌مندی تمام اقشار جامعه از ظرفیت‌های کشور در عرصه اقتصادی و دیگر عرصه‌ها پیش‌بینی و اجرا کنند.

فرماندار پیشوا سپس به نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران با توجه به طبیعت چهار فصلی که دارد، بسیاری از محصولات کشاورزی در آن  مورد کشت قرار گرفته و علاوه بر تأمین نیاز مردم به کشورهای دیگر جهان نیز صادر می شود.

وی تأکید کرد: شهرستان پیشوا از قطبهای کشاورزی استان تهران محسوب می شود و برخی از محصولات کشاورزی و لبنی تهران در این منطقه کشت و مورد استفاده قرار می گیرد و توجه به بخش کشاورزی می تواند زمینه ساز توسعه در کشور شود و بسیاری از مشکلات و موانع امنیت غذایی در کشور با توجه بیشتر به کشاورزی قابل حل خواهد بود.

ملکوتی خواه افزود: شهرستان پیشوا از ظرفیتهای ویژه ای در دامداری و پرورش گل و گیاه برخوردار است که با سفر معاون اول ریاست جمهوری به این شهرستان و تصویب طرح های مناسب و لازم، زمینه توسعه کشاورزی و دامداری این منطقه فراهم شده است.

فرماندار پیشوا تأکید کرد: در حال حاضر سطح تولید محصولات گلخانه ای در پیشوا  هزار هکتار و عمده محصولات گلخانه ها، خیار و گل و گیاه می باشد و میزان تولیدات این محصولات گلخانه ای در شهرستان پیشوا سالیانه 300 هزار تن است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.