فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با هماهنگی مدیریت ترویج کشاورزی مهران ،کشاورزان منطقه را با روش‌های کاشت،داشت و برداشت گیاهان دارویی آشنا کرد.

«علی فرضی‌نژاد»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: جهت آشنایی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی و توسعه کاشت این گیاهان یک کارگاه آموزشی با هماهنگی مدیریت ترویج جهادکشاورزی شهرستان مهران در مزرعه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در منطقه «محسن‌آب» این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این کارگاه کشاورزان شهرستان با نحوه‌ی کاشت تا برداشت گیاهان دارویی نعناع فلفلی‌، زوفا‌، آویشن باغی و به‌لیمو آشنا شدند، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی بیشتر کشاورزان با گیاهان دارویی، کاشت گیاهان مقرون به صرفه در منطقه، اشتغالزایی، عملکرد مناسب و جلوگیری از انقراض گونه‌های بومی دارویی منطقه عنوان کرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام تصریح کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان مهران درسال زراعی 92-91حدود 7هکتار بوده که این مقدار در سال زراعی جدید به بیش از 15 هکتار رسیده است.

فرضی‌نژاد تصریح کرد: مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام از چهار سال پیش فعالیت خود را در زمینه گیاهان دارویی آغاز کرده و در حال حاضر بیش از 65 هکتار از اراضی استان تحت نظارت و مشاوره این مرکز به کشت این گیاهان اختصاص داده شده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.