فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

بندرعباس- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با توجه به گذشت یک ماه از فصل بهار و جوانه زنی گونه های گیاهی، برداشت گیاهان دارویی این استان با محوریت مناطق کوهستانی درحال انجام است.



محمد درویش خواه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،اظهار کرد:هرمزگان با 250 هزار هکتار رویشگاه گیاهی با قابلیت های خوراکی، آرایشی و بهداشتی واقع در دو ناحیه رویشی خلیج فارس، دریای عمان و ایران و تورانی کوهستانی از جایگاه و وضعیت مناسبی در سطح کشوربرخورداراست.

وی از آویشن، آنغوزه، گیشدر، بادم کوهی، بنه، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره، گلدر، لگجی و آلوورا بعنوان گونه های غالب وپر مصرف در بین گیاهان دارویی هرمزگان نام برد ویادآورشد: بیشترین گونه مورد بهره برداری نیز آویشن و آنغوزه است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آّبخیزداری هرمزگان گفت: با توجه به برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می شود امسال100 تن آویشن و همچنین پنج تن آنغوزه از رویشگاه های این استان برداشت شود.

درویش خواه خاطرنشان کرد: این دو محصول اضافه بر بازار داخلی پس ازفرآوری به کشورهای حاشیه خلیج فارس و هندوستان نیز صادر می شوند.

در اطلاعات منتشره گیاهان دارویی ایران، از جمله خواص آویشن به درمان سردرد، سرماخوردگی ، گوش درد، سرخک ،سرفه اشاره شده درحالیکه اگیاه آنغوزه نیز بعنوان دارویی ضد انگل، تمیز کننده دستگاه گوارش، کاهش دهنده فشار خون و درمان بیماری هایی همچون ذات الریه، برونشیت، سرفه و سرماخوردگی کاربرد دارد.

هرمزگان با دارا بودن دشت ها و ارتفاعات متعدد در اکثریت شهرستان ها از جمله بندرعباس، رودان، حاجی آباد ، بشاگرد، میناب، بستک و بندرلنگه محل مناسبی برای رویش گیاهان دارویی است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.