فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

تشریح رویکردهای طرح تفصیلی در زمینه فضای سبز / تدوین سیاست های تشویقی برای حفظ و گسترش فضای سبز در طرح تفصیلی جدید

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با بیان این که در طرح تفصیلی جدید تهران توجه ویژه ای به فضاهای سبز شده است از تدوین سیاست های تشویقی برای حفظ و گسترش فضای سبز در اجرای این طرح خبر داد .

مهندس مجید پاکساز در گفت و گو با خبرنگار "تهران سما "با اشاره به رویکردهای طرح تفصیلی در زمینه فضای سبز گفت :
در طرح تفصیلی جدید  برای اولین بار بحث فضای سبز خصوصی پیش بینی شده است که به معنای آن است که فضای سبز  فقط به معنی پارک نیست و همچنین ساخت آن نیز فقط وظیفه شهرداری نیست.

وی افزود : بخشی از فضای سبز بوستان است، اما بخشی از فضای سبز باید توسط خود مردم ساخته شود و به عنوان واحدهایی در اراضی با کاربری مختلف، از تجاری و مسکونی گرفته تا اداری و خدماتی قرار گیرد.

پاکساز خاطر نشان کرد : در طرح تفصیلی جدید، ضوابطی پیش بینی شده است که ساختمان هایی با غلبه فضای سبز و باز ساخته شوند که نسبت فضای سبز آنها به فضای ساختمان دو یا سه برابر باشد و این فضا توسط خود مالکان حفاظت و استفاده شود .

به گفته وی این کار موجب افزایش ارزش افزوده پلاک می شود و مالکان دیگر اقدام به خشک کردن فضای سبز برای افزایش ارزش ملک خود نخواهند کرد.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با اشاره به سیاست های تشویقی در این زمینه اظهار کرد : علاوه بر سیاست های تشویقی برای بافت های مسکونی ، چنانچه فضای سبزی که در گذشته ایجاد شده و امروز در پهنه کار و فعالیت قرار گرفته است به عنوان نمونه اگر برای ساخت رستوران مناسب باشد این اجازه رادارد تا تبدیل به باغ- رستوران با مجوز قانونی شود که این فضا توجیه اقتصادی دارد .

پاکساز تصریح کرد : این دسته از ضوابط و مقررات در راستای همان سیاست های تشویقی برای توسعه فضای سبز توسط بخش خصوصی پیش بینی شده است .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.