فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

یک متخصص طب سنتی گفت: برای درمان خارش و حساسیت‌های پوستی که در فصل بهار بیشتر می‌شود می‌توان از جوش‌شیرین، روغن نارگیل،آب لیمو و نعنای تازه استفاده کرد.

به گزارش فارس، علی حسینی در مورد کاهش حساسیت پوستی با استفاده از گیاهان طبی گفت:کهیر یکی از بیماری های پوستی است که در حقیقت یک واکنش آلرژیک به مصرف برخی از مواد غذایی، داروهای شیمیایی، عطرها و بوها است که بدن نسبت به آنها واکنش نشان می‌دهد.

وی افزود:بروز کهیر بر پوست معمولا ظاهر نامناسبی را برای فرد ایجاد می کند که همراه با التهاب، قرمزی، درد و خارش است.

این متخصص طب سنتی گفت: درمانگران طب سنتی معتقدند برخی از گیاهان دارویی می توانند تا حد زیادی عوارض و نشانه های بروز این بیماری را در بدن کاهش دهند.

وی افزود: یکی از این گیاهان که می تواند میزان خارش و درد ناشی از ابتلا به کهیر را در بدن کاهش دهد مصرف نعنای تازه است.

حسینی ادامه داد: مصرف این گیاه به صورت تازه به همراه وعده های غذایی در کاهش میزان خارش و درد کهیر بسیار موثر است و حتی در بهبود عوارض ناشی از آن هم نقش دارد.

وی افزود: مصرف روغن نارگیل و آب لیمو نیز التهاب و خارش را کاهش می دهد.این مواد خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارند و از پوست در برابر عفونت ها محافظت می‌کنند.

حسینی مصرف آلوئه ورا و استفاده از ژل این گیاه را نیز در بهبود خارش ها موثر دانست و گفت: همچنین استفاده از جوش شیرین برای رفع خارش پوستی توصیه می‌شود که با کمی آب باید مخلوط و روی پوست مالیده شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.