فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

سلامانه : شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب سند راهبردی گیاهان دارویی دولت را موظف به سیاستگذاری و تعامل در این حوزه کرده است.

دکتر جعفر میر فخرایی دبیر انجمن تولید کنندگان گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب این سند موجب شد دولت به ارائه تسهیلات به "شرکت‌های دانش بنیان" بپردازد که شرکت‌های داروهای گیاهی نیز از این موقعیت بهره‌مند شدند. 

وی با بیان اینکه تاییدیه قیمت داروهای گیاهی از سوی انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی صورت می‌گیرد، افزود: تولید کنندگان داروهای گیاهی اجازه دارند طی جدولی که سازمان غذا و دارو به آن‌ها داده است مواد متشکل داروهای گیاهی را زمینه کرده و قیمت آن را تعیین کنند. 

وی ادامه داد: پس از تعیین قیمت آن را به انجمن فرستاده تا پس از بررسی‌های لازم قیمت را تایید کنند. 

میرفخرایی با بیان اینکه توجه خوبی به گیاهان دارویی شده است، تصریح کرد: طی مذاکرات انجام شده با "سازمان غذا و دارو" امیدواریم مجوز ایجاد داروخانه سلامت برای فارغ التصحیلان گیاهان دارویی صادر شود. 

وی در خصوص این داروخانه گفت: فارغ التحصیلان گیاهان دارویی می‌توانند طی شرایطی و با گذراندن دوره‌های مربوطه مجوز فروش داروهای گیاهی را اخذ کنند. 

به گفته دبیر انجمن تولید کنندگان گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی با ایجاد داروخانه سلامت مردم به جای عطاری می‌توانند به این مراکز تهیه گیاهان دارویی مورد نیاز خود مراجعه کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.