فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  


قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز گفت: بارش سنگین برف سنگینی در مناطق شهری و روستایی شمال کشور که ارتفاع آن به حدود دو متر می رسد باعث بروز مشکلات جدی برای کشاورزان و مردم این مناطق شده که دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید برای ساماندهی به وضعیت کشاورزان و مردم ستاد بحران تشکیل دهند.

عنایت الله بیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بارش برف در مناطق شمالی کشور باعث قطع شدن ارتباطات جاده‌ای مناطق روستایی و شهری شده است. از سوی دیگر برق و بعضا آب و گاز برخی از مناطق قطع شده که می‌تواند آسیب جدی به زیر ساخت‌های کشاورزی این استان‌ها وارد کند.

وی ادامه داد: باغداران استان شمالی خسارت‌های بسیاری دیده‌اند چرا که برف سنگین باعث شده باغ‌های آنها از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از بین برود که این باغ‌ها عمدتا در استان‌های گیلان، مازندران و شهرهایی مانند آمل است.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز تصریح کرد: در حالی کشاورزان با مشکل و بحران مواجه شده‌اند که مسئولان و دستگاه‌های متولی مانند شهرداری‌ها به دلیل نبود امکانات نمی‌توانند به این مشکلات رسیدگی کنند؛ بنابراین دولت به پیشنهاد وزارت کشاورزی باید در این مناطق ستاد بحران تشکیل دهد تا بتواند مشکلات زندگی کشاورزان و مردم آنجا را سامان دهد چراکه در این مناطق مزارع کشاورزی، باغات، واحدهای دامپروری و گلخانه‌های بسیاری وجود دارد که در این شرایط اقلیمی بسیار آسیب دیده‌اند.

به گفته بیابانی در برخی از مناطق مانند شهر تنکابن برف سنگینی حدود یک متر و ۲۰ سانتیمتر باریده است و میزان بارش برف در مناطق روستایی این شهرستان و دیگر شهرستان‌ها مانند رامسر و گیلان به حدود دو متر می‌رسد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.