فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  


مشاور کاشت گياه آلوئه‌ ورا (آلوورا) با بیان اینکه این گیاه در شن زار رشد می کند، یزد را مکانی خوب برای کاشت این گیاه دانست.
 به گزارش عرش نیوز ، ناصر شیرمردی مشاور کاشت گياه آلوئه‌ ورا (آلوورا)  با اشاره اینکه گیاه آلوورا این روز ها زیاد طرفدار پیدا کرده است به بیان خواص این گیاه پرداخت و اظهار داشت: ویتامین های موجود در آلوورا A ، B1 ،B2 ، B6 ،B12 ،C ، E و فولیک اسید ونیاسین و مواد معدنی شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ، کروم ، منگنز ، مس و روی می باشد .

شیرمردی گفت: آلوورا خواصی از جمله حفظ رطوبت پوست، بهبود آثار سوختگی و دارای آنزیمهایی نظیر آمیلاز و لیپاز می باشد که برای کاهش چربی و قند خون مفیدند و همچنین این معجزه گر خواص ضد لک ، ضد جوش ، آگنه ، چروک ، گوشت اضافه و آفتاب سوختگی و ضد عفونی کننده دارد.

وی اذعان داشت: آلوورا خواص فراوان دیگری نیز دارد.

مشاور کاشت آلوورا با بیان اینکه این گیاه در شن زار رشد می کند، یزد را مکانی خوب برای کاشت این گیاه دانست.

شیرمردی بابیان اینکه شرکتی در مشهد اولین شرکت تولید کننده آلوورا بود گفت:هر متر مربع چهار بوته آلوورا کاشت می شود که در هر هزار متر مربع ۴۰۰۰ مادر آلوورا کاشت می شود.

وی ادامه داد: در هر هزار متر مربع۳۰ متر کود گاوی مصرف می شود و هر بته آلوورا به قیمت ۱۵۰۰ تومان از کشاورز برای تولید محصولات غذایی، دارویی، لوازم آرایشی و … خریده می شود  که ۷۵ درصد قبل و ۳۰ در صد بعد از برداشت محصول توسط شرکت های درخواست دهنده پرداخت می شود.

مشاور کاشت آلوورا گفت: گیاه مادر دوره اول ۶ ماه طول می کشد تا محصول بشود ولی دوره های بعد سه ماه طول می کشد.

شیرمردی خاطر نشان کرد: هر گیاه حداقل ۴ تا ۶ کیلو محصول می دهد که ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان کیلویی خریداری می شود.

وی اذعان داشت: سود یکساله حاصل از برداشت آلوورا آن ۱۴٫۴۰۰ تومان می باشد، علاوه بر سود گیاه بوته ۱۰ تا ۱۶ پا جوش دارد که ۴ تا پاجوش ها باید باقی بماند و حداقل ۶ تا ۱۰ پاجوش از گیاه مادر به عمل می آید، ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان به فروش می رود./یزد رسا

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.