فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

دستگاه برداشت و سورتینگ گیاهان دارویی با تلاش متخصصان داخلی ساخته شد.

کاظم یوسف‌زاده یکی از مجریان طرح ساخت دستگاه‌ برداشت گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران گفت: برداشت گیاهان دارویی در سطح وسیع و زمان محدودی که جهت دستیابی به بالا‌ترین کیفیت وجود دارد استفاده از ماشین‌آلات برداشت را اجتناب‌ناپذیر می‌کند و در حال حاضر برداشت گیاهان دارویی با استفاده از نیروی انسانی انجام می‌شود که بالا بودن هزینه برداشت و افت کیفیت از محدودیت‌های اصلی آن می‌باشد. 

وی افزود: دستگاه ساخته شده در کشور این قابلیت را دارا میباشد تا به طور همزمان سرعت برداشت بالا برده و بهترین کیفیت را تضمین نماید و در عین حال هینه تولید طیف وسیعی از گیاهان دارویی را کاهش دهد. 

وی یادآور شد: در زمینه برداشت گیاهان دارویی در کشور دستگاهی که قابلیت کار در مزرعه و با عملکرد را داشته باشد تاکنون ساخته نشده و فقط مواردی در سطح آزمایشگاهی ساخته شده‌اند، این دستگاه اولین نمونه ساخته شده جهت استفاده در سطح وسیع در کشور است و نسبت به دستگاه‌های مشابه خارجی دارای قابلیت‌های بیشتری است. 

یوسف‌زاده برخی از مزایا و ویژگی‌های این دستگاه را توانایی برداشت طیف وسیعی از گیاهان دارویی و حتی غیر دارویی و ایجاد امکان برای گسترش سطح زیرکشت، بازدهی برداشت بالا در زمان و کاهش ۹۰ درصدی هزینه برداشت، برداشت گیاهان به صورت تر یا خشک، انجام فرآیند سورتینگ انواع اندام‌های گیاه توسط تجهیزات طراحی شده داخل دستگاه پس از مرحله خشک شدن اندام گیاه، عدم نیاز به تریلی مخصوص جابجایی محصول برداشت شده و نیروی محرکه جانبی و برداشت دستگاهی محصول یونجه بذری برای اولین بار در کشور بدون ریزش بذر و با هزینه پایین عنوان کرد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.