فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

ا

خبرگزاری شبستان: سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از صدور مجوز فعالیت مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های گیاهان دارویی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نصیری صالح سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل عصر امروز( 23 آذر) در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اردبیل، در جمع خبرنگاران این استان، اظهار داشت: مرکز رشد فرآورده های گیاهان دارویی استان اردبیل به امکانات ویژه ای مجهز است و پژوهشگران این استان در آن به بررسی طرح های مختلف برای خدمت به هموطنان می پردازند.


وی با بیان اینکه تلاش ما این است که در قالب این مرکز بستر مناسب پژوهش های کاربردی را فراهم آوریم، ادامه داد: تنها با تعامل و ارتباط محققان و شرکت ها با واحد جهاد دانشگاهی استان اردبیل است که می توان جامه عمل به آن پوشانید و نتایج به دست آمده را در رفع مشکلات و درمان بیماران به کار بست.


نصیری صالح با اعلام این نکته که مرکز جهاد دانشگاهی استان اردبیل در حوزه های فنی و مهندسی، علوم انسانی و درمان ناباروری فعالیت های پژوهشی و تحقیقی انجام می دهد، عنوان کرد: تهیه طرح هادی روستاهای جدا، صیادآباد، عباس علیلو، درگاهلو، افسوران، اصلاح هندسی تقاطعات شهر اردبیل، مطالعات مکان یابی پایانه های شهر اردبیل و مطالعه بافت فرسوده از جمله طرح های پژوهشی در حوزه فنی و مهندسی است.

 

فعالیت مرکز درمان ناباروری و دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف نوزاد در اردبیل


سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان با اشاره به فعالیت مرکز درمان ناباروری، مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک و دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف نوزاد در اردبیل، تصریح کرد: آزمایشگاه های تشخیص طبی، ژنتیک و سیتوژنتیک و جنین شناسی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل راه اندازی شده است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این مراکز برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف استفاده کنیم.


این مقام مسئول اضافه کرد: فعالیت پژوهشی مهندسی بافت استخوان و فعالیت پژوهشی گیاهان دارویی با تاکید بر فندق های استان اردبیل به عنوان دو زمینه مهم پژوهشی این واحد بوده است که در سال های 89 و 90 مجوز های لازم برای آن کسب شده است.


نصیری صالح در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری تلاش خواهد کرد که متناسب با شعار هفته پژوهش که "پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار " می باشد، اطلاعات مناسبی را به بازدیدکنندگان ارائه کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.