فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

افتادن یک درخت بر اثر باد و طوفان سبب هیجان زدگی مردم محلی لشت نشا شد، چراکه ده ها کیلو عسل از دل این درخت خارج شد.
سرزمین لشت نشا از مناطق قدیمی گیلان است که آثار باستانی و خرابه‌های موجود سابقه تاریخی آن را به قبل از اسلام می‌رساند. لشت نشا از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه بیه پس، یعنی در غرب گیلان (غرب سفیدرود)، قرار دارد و جزء اولین مناطقی بود که مذهب تشیع را پذیرفت و به همین علت بیش از دیگر مناطق صحنهٔ درگیری‌ها و پیکارهای خونبار و خونین بود.
 
به گزارش مردم محلی، با شدت گرفتن باد و طوفان در هفته گذشته، درختی از نوع درختان آزاد که در نزدیکی شهرداری لشت نشا قرار داشت به دلیل شدت طوفان و پوسیدگی ریشه‌هایش به زمین افتاد.
 
این فرود با تعجب و هیجان مردم محلی همراه بود چراکه ده ها کیلو عسل از بدنه درخت خارج شد. به گفته مردم بومی منطقه این عسل سیاه و طبیعی است و در طول ده ها سال توسط زنبورهایی که تنه این درخت را به عنوان کندو انتخاب کرده بودند تولید شده‌است.
 
با وجود آنکه خبرها از میزان عسل بدست آمده از این درخت متفاوت است اما گفته می‌شود به دلیل طولانی بودن مدت زمانی که زنبورها در این درخت عسل تولید می‌کردند بیش از 50 کیلو عسل از این درخت بدست آمده است.
 
گفته می‌شود هنگام افتادن درخت که تنها موجب بسته شدن پیاده رو شد، 5 تا 7 کیلو عسل از آن خارج شد این امر هیجان مردم محلی و هجوم برای بدست آوردن عسل طبیعی را به همراه داشت. پس از گذشت چند روز و فروکش کردن باران بدنه درخت برای جابه جایی، تکه تکه شد که در این میان بیش از 50 کیلو عسل دیگر بدست آمد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.