فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

نخستین همایش کاربرد گیاهان دارویی در ایران و جهان در خوی برگزار شد.
در این همایش که دیروز برگزار شد ، بیش از 200 نفر از پژوهشگران، محققان و دانشجویان از 8 مرکز آموزش عالی کشور حضور داشتند.
مهدویان دبیر این همایش گفت: این همایش برای شناساندن ظرفیتهای کشورمان بویژه آذربایجان غربی در تولید داروهای گیاهی برگزار شد و در آن چهار تن از پژوهشگران گیاه شناسی ازجمله دکتر صیامی پدر علمی و تجربی گیاه شناسی ایران مقالاتی را بصورت سخنرانی ارائه کردند.
او افزود: اهمیت گیاهان دارویی در ایران و جهان ، بررسی راههای تجاری سازی گیاهان دارویی و بررسی نقش گیاهان دارویی در کنترل و درمان بیماریها از مهمترین محورهای سخنرانان این همایش یک روزه بود.
دکتر صیامی مجری طرح گیاه شناسی و عضو هیات موسس انجمن گیاهان دارویی ایران از میهمانان برجسته این همایش بود که در سخنانی بابرشمردن جایگاه کشورمان در گیاهان دارویی گفت: ایران در هلال سبز گیاهان دارویی در جهان قرار گرفته و از نظر ژرم پلاست یا ساختار گیاهان دارویی از جایگاه والایی برخوردار است اما این مقوله مورد توجه مسئولان و سرمایه گذاران قرار نگرفته است.
دکتر صیامی بابیان اینکه در کشورمان بیش از هشت هزار گونه گیاهان دارویی شناسایی شده است افزود: سهم ایران در تجارت گیاهان دارویی را بسیار اندک است و باید به مقوله گیاهان دارویی بصورت علمی نگریسته شود و در کشت و تولید آنها و ایجاد واحدهای فراوری دولت تدابیری ویژه ای اتخاذ کند.
این پژوهشگر عرصه گیاهان دارویی هچنین از شناسایی گیاه دارویی جدیدی برای کاهش سریع فشار خون در خوی هم خبر داد و گفت : این گیاه( فیزو کیلینا اورزی یان تالیس ) نام دارد و جزو گیاهان گمیاب در جهان است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.