فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  



به فصل پاییز نزدیک میشویم و برخی میوه های پاییزی روانه بازار شده اند. فصل انجیر است. این میوه بهشتی خوشمزه و پرخاصیت. تصمیم داریم در این یادداشت شما را با خواص انجیر آشنا کنیم.

آشنایی با خواص انجیر
 انجیر از مقوی‌ترین میوه‌های پایان فصل تابستان و اوایل پاییز است که در 2 نوع زرد و بنفش تیره یافت می‌شود.
اصولا میوه انجیر از نظر مزاجی طبیعت گرمی دارد و خوردن آن به افرادی که به لحاظ جسمی ضعیف هستند توسط پزشکان تغذیه توصیه شده است انجیر به صورت‌های مختلف خام، پخته (در کمپوت و مربا) و خشک (در خشکبار) در تمام طول سال قابل استفاده است بنابراین در تمام طول سال میتوان از خواص آن برخوردار شد، علاوه بر این، از نوع خام آن در پخت انواع کیک‌ها و دسرهای فصل نیز می‌توان استفاده کرد. این میوه بهشتی به‌رغم برخورداری از خواص غذایی، به لحاظ درمانی نیز خواص فراوانی دارد.

خواص غذایی انجیر
انجیر حاوی ویتامین‌های C، B، A و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، کلسیم، فیبر، آهن، فسفر و سدیم است.

خواص دارویی انجیر
- شناخته شده ترین خاصیت انجیر در درمان یبوست است. افرادی که از این بیماری رنج میبرند می‌توانند علاوه بر مصرف روزانه این میوه به حالت خام یا خشک، تعدادی انجیر خشک را از شب تا صبح در یک لیوان آب خیسانده و صبح قبل از صبحانه و به صورت ناشتا میل کنند. انجیر در هر دو حالت خام و خشک، ملین خوبی به‌شمار می‌آید. علاوه بر این، مخلوط انجیر و عسل برای درمان زخم معده نیز مفید است. در واقع انجیر تقویت کننده سیستم دستگاه گوارش است.

- یکی از جالب توجه‌ترین خواص انجیر به ویژه برای استفاده در ماههای گرم سال  خاصیت عطش‌زدایی آن است؛ بنابراین در روزهای گرم  برای رفع عطش از چند عدد انجیر خام یا خشک استفاده کنید.

-انجیر مسکن اعصاب، افزایش‌دهنده قوای جنسی، تقویت‌کننده هوش و حافظه، محکم کننده استخوان‌ها و برطرف کننده التهاب آنهاست.

- مصرف انجیر برای کاهش علائم بیماری‌هایی مانند گلودرد، عفونت‌های ریوی، سینه درد همراه با تب و سرفه، بسیار توصیه می‌شود. برای این منظور کافی است چند عدد انجیر‌خشک را در شیر یا آب بپزید و به حالت گرم مصرف کنید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.