فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


بزرگ‌ترین گل فرش قابل حمل کشور منقش به ذکر «یا امام رئوف» با 20 هزار شاخه و بوته گل در صحن جامع رضوی در معرض دید زائران بارگاه ثامن الحجج(ع) قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سایت صبح توس  رئیس اداره خدمات اماکن متبرکه رضوی با اعلام این خبر بیان کرد: در این گل‌فرش نزدیک به 3 هزار و 500 شمشاد طلایی، 2 هزار گل کلم، 2 هزارو 500 گل رز ساناز، 10 هزار گل داوودی در رنگ‌های سفید، بنفش، زرد و نارنجی و همچنین حدود 300 متر مربع چمن بکار رفته‌است.

 

محمدرضا سبزعلی ادامه داد: این گل‌فرش در مقایسه با گل فرش سال گذشته حرم مطهر رضوی، مساحت بزرگ‌تر، گل‌های متنوع‌تر و بیش‌تر و حاشیه بزرگ‌تری دارد. ضمن این‌که ارتفاع و طرح بهتری نیز برای این فرش گل انتخاب شده است.

 

وی اضافه کرد: قرار است سبد گل و تاج گل برای استفاده در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز در ادامه به صورت رایگان از تهران و کرج ارسال شود.

 

سبزعلی با بیان این‌که گل‌های بکار رفته در گل فرش امسال اهدا شده‌است، گفت: تولید کنندگان گل و گیاه از سراسر کشور از جمله محلات، اصفهان، کاشان و کرج به عنوان نذر و به صورت رایگان این گل‌ها را در اختیارمان قرار داده‌اند. ضمن اینکه چمن این گل‌فرش توسط شهرداری تهیه شده‌است.

 

وی ادامه داد: علاوه‌ بر این خادمین افتخاری امام رضا(ع) در بخش فضای سبز اداره خدمات اماکن متبرکه، گل‌آرایی این گل‌فرش را عهده دار شده‌اند.

 

رییس اداره خدمات اماکن متبرکه درباره نحوه آبیاری این گل‌فرش اظهار کرد: گل‌های مذکور به روش اسپری و 2 تا 3 بار در شبانه روز توسط خادمین افتخاری فضای سبز حرم مطهر آبیاری می‌شوند.

 

وی با اشاره به بخش‌های مرتبط در تهیه این گل‌فرش، عنوان کرد: سازمان عمران و توسعه حریم حرم آستان قدس رضوی در داربست‌بندی و بسترسازی این گل فرش، اداره روشنایی در تزئین با پارچه داربست و همچنین بخش تاسیسات برق آستان قدس رضوی برای نورپردازی آن همکاری کرده‌اند.

 

سبزعلی ادامه داد: علاوه‌براین سازمان باغات آستان قدس رضوی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد و کمیسیون فضای سبز حوزه اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز همکاری لازم را در عملیاتی کردن این طرح به عمل آوردند.

 

وی درباره استقبال زائران از این گل‌فرش بیان کرد: زائران تاکنون از برپایی چنین گل‌آرایی‌هایی در حرم مطهر رضوی بسیار استقبال کرده‌اند. لذا بخش فضای سبز حرم مطهر، در خلق زیباترین صحنه‌ها نسبت به ایجاد فضای سبز و گل‌آرایی در حرم مطهر در سال‌های آینده هم اقدام خواهد کرد. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.