فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  


صابر پرنيان روز يكشنبه در آيين اعطاي نخستين پروانه اتمام پروژه توسعه خوشه صنعتي آذربايجان غربي افزود: سطح زير كشت گياهان دارويي در استان امسال به ۳۲۰ هكتار رسيده كه محصولات آن بيشتر در تهيه عرقيات مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي اضافه كرد: در حال حاضر ۴۰ واحد صنعتي و كارگاهي عضو انجمن توليدكنندگان عرقيات گياهي دراستان فعال هستند كه بخش مهمي از اين محصولات به خارج از كشور صادر مي شود.
وي اظهار كرد: آ ذربايجان غربي از بين ۶۳ خوشه فعال كشور در زمينه توليدعرقيات گياهي و نقل بيدمشك به عنوان خوشه برتر از سوي وزارت صنعت، معدن وتجارت انتخاب شده است.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي آذربايجان غربي يادآوري كرد: صدور پروانه بهره برداري براي واحد هاي توليدي عرقيات با هدف ايجاد قطب گياهان دارويي صورت گرفته كه اين خوشه از سال ۸۷ در آذربايجان غربي فعال شده است.
بيدمشك، نعناع، نادرنجبويه ، بادرشبو، پونه ، شويد، خارشتر، خواجه باشي، گزنه، يونجه، زيره، بومادران، برگ چنار از جمله گياهاني است كه عرقگيري از آنها به صورت سنتي و صنعتي در آذربايجان غربي رواج دارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.