فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه گل و گیاه و تجهیزات مرتبط در اهواز گشایش یافت.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نخستین نمایشگاه گل و گیاه و تجهیزات مرتبط از ۱۷ تا ۲۰ بهمن ماه با همکاری شهرداری اهواز در محل دائمی نمایشگاه‌های خوزستان برپا شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز شامگاه دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: نخستین نمایشگاه گل و گیاه اهواز با همکاری ۳۰ تولیدکننده و دست اندرکار گل و گیاه، کود، سموم و تجهیزات مرتبط آن از استان و کشور برپا شده است.

علیرضا عالی‌پور با تاکید بر بهره گیری از اینگونه نمایشگاه‌ها در امور شهری، افزود: مهم‌ترین مزیت این نمایشگاه ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دانشگاهی با مشاوران و تولیدکنندگان گل و گیاه و راهی برای تبادل اطلاعات و فرآورده‌ها و تعامل این دو گروه است.

به گفته وی، محصولاتی که وارد محیط شهری می‌شوند جزئی از کارهای نمایشگاهی و پژوهشی هستند.

معاون شهردار اهواز همچنین از ارائه گونه جدید چمن متناسب با اقلیم اهواز در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در اهواز به دلیل در دسترس بودن گونه‌های متنوع زمینه کاشت و توسعه درخت و درختچه زیاد است، اما با مشکلاتی که در کاشت، توسعه و نگهداری فضاهای چمن کاری شهری وجود دارد، سبزی و طراوت این فضا‌ها به صورت مستمر در محیط شهری به چشم نمی‌خورد.

وی اظهار داشت: یکی از تولیدکنندگان گل و گیاه در استان موفق به کاشت نوعی چمن به نام «پاسپالوم» شده است. در حال حاضر این نوع چمن در چندین هکتار آزمایش موفقی را از سر گذرانده است.

عالی‌پور توضیح داد: چمن در اهواز به صورت تکه کاری کشت می‌شود و بذرکاری نیست، که باعث پستی و بلندی در سطح زمین می‌شود علاوه بر این در سه ماه سرد سال نیز به خواب می‌رود و چهره مناسبی ندارد. در حالی که چمن جدید کیفیت بسیار بهتری نسبت به گونه قبلی دارد و زیبا‌تر و مقاوم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز اهواز یک هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد، خاطرنشان کرد: از امسال و به صورت تدریجی استفاده از گونه جدید چمن در فضای سبز اهواز آغاز می‌شود.

عالی‌پور در ادامه با اشاره به اجرای طرح اهواز شهر گل، اظهار داشت: در این طرح با کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال و درختچه گلدار، ایجاد تنوع در فضای سبز اهواز مدنظر است که تا کنون ۸۰ هزار اصله از این درختچه‌ها کاشته شده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.