فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

مدیر موسسه بین‌المللی طب سنتی اسلامی گفت: گیاهان دارویی و اطلاع از نحوه درست استفاده از آن می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها 100درصد مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس در بابل، مهدی فهیمی امشب در همایش آموزشی دیابت که با همکاری خانه داوطلبان جمعیت هلال احمر بابل و انجمن پیشگیری و مهار دیابت مازندران دفتر بابل برگزار شد، اظهار داشت: بیماری دیابت همچون بیماری‌های دیگر از زمان خلقت بشر نیز وجود داشته است.

 وی افزود: محال است انسان بیمار شود؛ مگر اینکه نحوه استفاده از دستگاه بدن را نداند، سیستم بدن انسان دارای پیچیدگی عجیب و غریبی است که با پیشرفت علم این پیچیدگی بیشتر مشخص شد.

فهیمی اذعان داشت: عده‌ای گمان می‌برند که متخصصان طب سنتی در برابر علم کنونی موضع می‌گیرند؛ درحالی که هیچگاه علم امروزی نتوانسته با طب سنتی قیاس شود، چراکه هرگز علم نتوانسته حتی یک حبه انگور نیز به وجود آورد.

 وی تصریح کرد: طب سنتی به معنی بازگشت به طبیعت و هدایت به سمت خالق انسان و طبیعت است، خداوند می‌فرماید که برای هر بیماری 70 نوع درمان قرار داده است، طب سنتی معتقد است که درمان هر بیماری نیاز به شناخت پیچیدگی وجود انسان دارد؛ تا این پیچیدگی کشف نشود، نیازهای آن قابل درک نیست.

 کارشناس طب سنتی کشور با اشاره به اینکه کتاب‌های مذهبی کاتالوگ سلامت و سعادت بشر است، بیان داشت: خداوند بدن انسان را طوری خلق کرده که در برابر عوامل شنیداری، دیداری، بویایی، پنداری و لامسه، دستگاه خود را تنظیم کند، براساس آموزه‌های دینی غیبت، مال حرام، پرخوری، خشم و اعصاب ناراحت در بروز و افزایش بیماری‌ها ازجمله دیابت بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه طب سنتی و اسلامی معتقد است که خداوند در درون هر انسانی جای دارد، خاطرنشان کرد: مرکز فرماندهی بدن تدبیرکننده واکنش‌های انسان در مواقع خطر است، در بیماری دیابت قوه مدبره بدن را در مقابل حجم وسیع استرس‌ها و ناملایمات که از هر جهت به بدن وارد می‌شود، تنظیم می‌کند.

این فعال دارویی کشور با اشاره به اینکه گیاهان دارویی و اطلاع از نحوه درست استفاده از آن می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها 100درصد مؤثر باشد، گفت: استفاده بهینه از سیر، سیاهدانه، زیره، حلیله سیاه، لیموترش، گزنه، مریم گلی و شوید در درمان دیابت معجزه خواهد کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.