فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


موز که بمب انرژی نام دارد به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B و پتاسیم اعصاب را تقویت و مانع افسردگی و اختلال حواس می شود.
به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، ویتامین های گروه A، Bو C، قند و تانن را می توان از ویتامین های موز نام برد.  
 
این میوه مانع بروز بیماری های قلبی، پتاسیم آن مانع فعالیت رادیکال های آزاد و خطرناک و تصلب و گرفتگی عروق می شود، پتاسیم موز غذای ایده آل برای کسانی است که فشار خون بالا دارند که با خوردن آن عروق خون خود را عریض می کنند و باعث کاهش فشار خون می شوند.  
 
موز به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B و پتاسیم اعصاب را تقویت و مانع افسردگی و اختلال حواس می شود و دردهای عضلانی، ناتوانی و ضعف اعصاب را تسکین می بخشد، علاوه بر این ویتامین های A، Cآن به بهترین نحو جذب بدن می شود.
 
از آنجایی که پتاسیم به مدت طولانی در بدن ذخیره نمی شود و کمبود آن عامل دردهای ماهیچه ای، ضربان نامنظم و سرگیجه است می توان با خوردن موزه که دارای پتاسم فراوان است ماهیچه ها و عصب ها را در حالت طبیعی حفظ می کند.  
 
موز خون ساز است/ کسانی که ضعیف البنیه هستند موز بخورند  
 
موز میوه ای خون ساز، تصفیه کننده خون و نرم کننده سینه است که باعث دفع اوره اضافی می شود، به  کسانی که ضعیف النبیه هستند توصیه می شود با خوردن موز جسمی شادابی داشته باشند.    
 
موز استخوان های بدن را رشد و تقویت می کند، به بیمارانی که از درد مفاصل، دردکلیه، ورم کلیه و بیماری های تورمی رنج می برند مصرف موز توصیه شده است.
 
مصرف روزانه یک موز متوسط مانع ایجاد یبوست می شود.
 
«بمب انرژی» نامی است که ورزشکاران برای موز انتخاب کرده اند و با خوردن آن برای رفع انقباض دردناک ماهیچه ها و تقویت آنها استفاده می کنند. 
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.