فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

پژوهشگران شهرکردی، ثابت کردند تأثیر گیاه اسطوخودوس بر درمان بیماری های عصبی، از قرص دیازپام، مؤثرتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مجری طرح های مطالعاتی گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: پژوهشگران این دانشگاه، پس از پنج ماه مطالعه بر روی ترکیب های گیاه اسطوخودوس، تأثیر این گیاه را بر پروتئین گابای بدن و مقایسه آن با داروی شیمیایی دیازپام بررسی کردند.

دکتر کاظمی افزود: بر اساس نتایج این طرح، یکی از ترکیب های گیاه اسطوخودوس در درمان اختلالات عصبی، نسبت به داروی شیمیایی دیازپام اثر بخش تر است.

وی خاطر نشان کرد: این داروی گیاهی در درمان اختلالات عصبی نظیر استرس و اضطراب مؤثر است.

دکتر کاظمی افزود: بخش نخست این پژوهش، در هشتمین همايش بین المللی شیمی و فیزیک تئوری مجارستان پذیرفته شده است.

مجری طرح های مطالعاتی گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: با توجه به نتایج بررسی و مطالعات بر روی گیاه اسطوخودوس، آزمایش بر روی این گیاه، از همین هفته در مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد آغاز شده است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.