فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاري موج - هفتمين نمايشگاه بين المللي گل وگياه، ابزار، ادوات باغباني وتجهيزات گلخانه اي ايران تبريزبا حضور تعداد زيادي از شرکت هاي معتبر ازتاريخ 31 ارديبهشت ماه الي سوم خردادماه سال1392در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تبريزبرگزار ميگردد.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي، دکترمسعود محمديان، در جلسه کارگروه برگزاري نمايشگاه هاي سازمان با بيان اينکه اين نمايشگاه در سالن بزرگ شهريار نمايشگاه هاي بين المللي تبريز برگزار خواهد شد، گفت: شرکت هاي حاضر در نمايشگاه در قالب صدها غرفه و در فضايي مسقف جديدترين دستاوردهاي خود را در زمينه گل و گياه عرضه نموده و در ديد علاقمندان و بهره برداران بخش قرار مي دهند.
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان، با بيان اينکه اين نمايشگاه درکنار نهمين نمايشگاه فضاي سبزکشور برگزارخواهد شد افزود: استانهاي خراسان رضوي، اصفهان، مازندران، گيلان، زنجان، همدان و مرکزي به همراه شرکت هايي از کشورهاي اسپانيا، استراليا، کره جنوبي، هلند، فرانسه، ايتاليا، ژاپن و سوئد توانمنديهاي خود را در اين نمايشگاه به نمايش مي گذارند.
وي ادامه داد: پرورش انواع گل وگياهان فصلي ودائمي، شاخه بريده، آپارتماني، زينتي، کاکتوس وگياهان گوشتي، پوششهاي فضاي باز(گلخانه اي)،درختچه هاي تزئيني ونهال، گل خشک طبيعي، گياهان داروئي، نهاده هاي کشاورزي، سم وکود شيميايي، ماشين آلات وادوات باغباني وکشاورزي، طراحي و اجراي سيستم هاي آبياري، تجهيزات آزمايشگاهي، طراحي فضاي سبز، چراغهاي روشنايي پارکها، سازه هاي گلخانه اي از محور هاي اين نمايشگاه است. دکتر محمديان درخصوص برنامه هاي جانبي اين نمايشگاه اظهار داشت: سمينارها و کارگاه هاي آموزشي توسط مديريت باغباني، مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي و سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان برگزار مي شود که در آن کارشناسان گل و گياه جهت پاسخگويي به سوالات مراجعين و بازديد کنندگان حضور دارند و علاوه برآن کلينيک رايگان گل و گياه و ايجاد ايستگاه نقاشي براي کودکان نيز از ديگر برنامه هاي حاشيه اي نمايشگاه به شمار مي رود.
وي با اشاره به اينکه در طول برگزاري نمايشگاه، نحوه كاشت انواع گل‌ها وگياهان آپارتماني ونهال به بهره برداران، دانش ‌آموزان وخانواده‌هاي آنان آموزش داده مي‌شود ادامه داد: آخرين روش‌هاي آبياري و جديدترين وسايل مکانيزه گل و گياه از جمله خدمات قابل ارائه دراين نمايشگاه خواهد بود وتلاش مي‌شود تادر اين نمايشگاه و همه نمايشگاه مرتبط با بخش کشاورزي با اشاعه هر چه بيشتر فرهنگ استفاده بهينه از آب و خاک و نقش و اهميت اين موهبت الهي را در زندگي انسان بيان کنيم.
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان يکي ديگر از اهداف اين نمايشگاه را جذب سرمايه گذاران در زمينه گل و گياه و تشويق و ايجاد رقابت سالم بين توليدکنندگان جهت ارتقاء کيفي محصولات عنوان نموده و افزود: توجه به نقش و اهميت گل و گياه در زندگي روزمره مردم، اشاعه وگسترش هرچه بيشتر فرهنگ احداث، حفظ و نگهداري فضاي سبز شهري و گل گياه، برقراري ارتباط با شهروندان و افزايش آگاهي آنان از فضاهاي سبز شهري، باغات و جنگل ها از مهمترين اهداف اين نمايشگاه است.
وي ادامه داد: آشنايي بهره برداران با توانمنديهاي شرکتهاي خصوصي در رابطه با گل وگياه و مشارکت کنندگان در پرورش گلها وگياهان واشتغالزايي، آشنايي کارشناسان با آخرين دستاوردها درخصوص فضاي سبز و گلها و گياهان و فرهنگ سازي بازار ازديگر اهداف اين نمايشگاه بوده، درآمدبالا واشتغالزايي صنعت گل وگياه، نظرها را به سوي خودجلب نموده وتلاش مي کنيم با گسترش کشت و کارگل هاي زينتي، در بالابردن توان اقتصادي وسهم صادراتي بخش کشاورزي قدمهاي ويژه اي برداريم.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.