فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

استوقودوس براي آرام کردن معده، ذهن و حفظ شادابي پوست و... مفيد است.

به گزارش بی باک به نقل از آخرین نیوز ، با شوره سر مقابله مي کند: روغن آن ناراحتي هاي پوستي را برطرف مي کند. به نقل از سايت «CNN» به گفته متخصصان پوست براي درمان شوره سر، موها را با آب ولرم خيس و سپس با حوله خشک کنيد. در يک ليوان ۱۵ قطره روغن استوقودوس را با ۲ قاشق غذاخوري روغن زيتون يا روغن بادام مخلوط و به مدت ۱۰ ثانيه گرم کنيد تا ولرم شود. روغن را به پوست سر بماليد و سر را با کلاه بپوشانيد تا يک ساعت بماند و سپس با شامپو بشوييد.براي کسب نتيجه بهتر اين کار را چند بار تکرار کنيد.

* ضدنفخ: نفخ و سوءهاضمه بر اثر رشد بيش از حد باکتري ايجاد مي شود.«پلي فنولز» نوعي آنتي اکسيدان موجود در اين گل در کاهش يافتن باکتري مضر معده موثر است. کافي است کمي استوقودوس خشک در ماست بريزيد و ميل کنيد.

* آرام بخشي: بو کردن اين گل باعث ايجاد خواب آلودگي مي شود. نتايج بررسي ها نشان مي دهد بو کردن اين گل ميزان ضربان قلب و فشار خون را کاهش مي دهد. بنابراين براي ايجاد خواب روغن آن را به دستگاه پخش کننده بو اضافه کنيد يا اين گل ها را در گلدان قرار دهيد.البته براي تاثيربخشي آن، ۱۰ ساعت قبل از خواب از نوشيدني هاي حاوي کافئين بپرهيزيد، دستگاه هاي برقي را خاموش کنيد و هر شب در ساعت معين بخوابيد.

* تسکين خارش پوست: روغن اين گل خاصيت طبيعي ضد التهابي دارد و در نتيجه خارش، ورم و قرمزي را کاهش مي دهد. يک يا ۲ قطره روغن را روي قسمتي از پوست بريزيد و ۱۵ دقيقه منتظر بمانيد تا جذب پوست شود.برحسب نياز هر ۶ تا ۸ ساعت اين کار را تکرار کنيد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.