فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

استفاده از دو گياه دارويي مي‌تواند در درمان ديابت مؤثر باشد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، گروهي از محققان دانشگاه گرينويچ با انجام تحقيقات خود توانستند منابع بالقوه‌اي را توسط داروهاي مشتق شده از گياهان شناسايي كنند كه ضمن داشتن عوارض جانبي كمتر در مقايسه با ديگر داروها خواص ضد ديابتي دارند. 

براساس اين گزارش محققان با جداسازي و شناسايي عصاره‌هاي خاصي از گياهان كاسيا اوريكولاتا و كاسيا آلاتا كه عناصر فعالي براي درمان ديابت دارند مشاهده كردند يكي از تركيبات جدا شده از اين گياهان به نام Kaempferol3-o-ruitinoside ‌ است كه تأثير آن بيش از 8 برابر داروي استاندارد ضد ديابتي آكاربوز بوده است.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: محققان با بررسي خواص اين دو گياه موجود در شرق آسيا بر اين باورند كه اين گياهانه نه تنها خواص ضد ديابتي دارند بلكه مي‌توانند به كاهش چربي‌ها كمك كرده و متعاقباً با چاقي مبارزه كنند.

گفتني است بيماري ديابت نتيجه سطوح بالاي مزمن از مقادير گلوكز در خون است كه بر بيش از 300 ميليون نفر در جهان تأثير گذاشته است و البته يافته‌هاي اين مطالعه همچنان به تحقيقات بيشتري نيازدارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.