فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۵         
  

آیا از خرید سبزی از بازار مطمئن نیستید؟ شاید وقت آن رسیده باشد که باغ سبزیجات خود را داشته باشید.از طرفی چه کسی سبزی های تازه و ارگانیک را همیشه نمی خواهد ؟ اگر علاقه مند هستید که در تمام طول سال سبزیجات تازه داشته باشید ، با این 5 ایده ساده طراحی باغچه سبزی همین حالا یک باغ بسازید.
5 ایده ساده برای طراحی باغ سبزیجات - فوت و فن های باغبانی
5 ایده ساده برای طراحی باغ سبزیجات - فوت و فن های باغبانی

بستر کاشت برجسته Raised Bed

اگر سبزیجات را برای استفاده خود می خواهید، این طرح باغ سبزی بهترین گزینه برای شماست. شما باید سبزیجاتی را که ترجیح می دهید بکارید. می توانید در یک فوت مربع از باغ خود خیار و در دیگری دو گوجه فرنگی اختصاص دهید. ساختن یک باغچه برجسته آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. مطمئناً می توانید آن را خودتان بسازید ، کاشت سبزیجات در آنها ساده است. با این فضای کوچک می توانید با خوشحالی مراقب رشد گیاهان خود باشید.



بستر کاشت برجسته Raised Bed


بستر کاشت داخل زمین یا سنتی Inground Beds

اگر فضای بزرگی دارید، می توانید سبزیجات خود را مستقیماً روی زمین بکارید. مطمئن شوید که برنامه خود را برای مسیر خود در نظر گرفته اید تا همه با هم خوب به نظر برسند. رشد مستقیم از خاک فواید خود را نیز دارد. زمین قطعاً فضا و مواد مغذی بیشتری برای ذخیره دارد. خربزه، کدو تنبل و ذرت را انتخاب کنید، آنها به خوبی با هم رشد می کنند .



بستر کاشت داخل زمین یا سنتی Inground Beds


کاشت کانتینری ( کاشت در ظروف )

یک منبع ثابت از گیاهان تازه را می توان در باغبانی ظروف به دست آورد. شما می توانید انواع مختلفی از سبزیجات را در ظروف مختلف بکارید . همچنین اگر گلخانه داشته باشید بهترین کاشت را دارید. سبزیجاتی بکارید که می توانید در اوایل زمستان برداشت کنید مانند کلم و کلم بروکلی. از قوطی های رنگ و سطل های رنگ به عنوان ظروف کانتینر استفاده کنید. با این ایده ساده باغ سبزیجات از مواد بازیافتی خود به نفع خود استفاده کنید. شما می توانید با این طراحی در فضا و هزینه ها صرفه جویی کنید.



کاشت کانتینری  ( کاشت در ظروف )


بستر کاشت دایره ای

زیبایی و کاربردی بودن را در باغبانی سبزیجات با این طرح ترکیب کنید . فلفل دلمه ای رنگی خود را با بادمجان های بنفش در یک حلقه و چغندر های سوئیسی را روی حلقه دیگر تصور کنید. شما قطعا می توانید این طرح را در حیاط جلویی خود قرار دهید. طراحی باغ سبزیجات دایره ای راهی ساده برای دسترسی به سبزیجات ارائه می دهد. چه در آبیاری گیاهان خود و چه در بیرون کشیدن علف های هرز، می توانید به راحتی با این طرح به آنها دسترسی پیدا کنید.



بستر کاشت دایره ای


بستر کاشت عمودی

اگر فضای کمی برای باغبانی دارید یا فضای بیشتری نسبت به اطراف دارید، این طرح برای شما بهترین است. جدا از صرفه جویی در فضا، می توانید سبزیجات خود را از بالای سطح زمین برداشت کنید. بعلاوه، خورده شدن سبزیجات روی زمین برای آفات آسان است، این طراحی باغ سبزی ، باعث مصمون ماندن از آفات می شود. روشی که سبزیجات شما در حین رشد بالا می روند، قطعاً منظره ای زیبا است. لوبیا سبز، نخود، یا لوبیا لیما( لوبیا عروس یا رضایی) روی داربست ها قرار دهید. همچنین می توانید از این طرح برای ساختن پرچینی استفاده کنید که به جای هر پرچین معمولی، رشد می کند.



بستر کاشت عمودی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.