فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۵         
  

مهم است که کودی را انتخاب کنید که دارای نیتروژن بالا باشد. نیتروژن به رشد سریعتر و شاداب شدن شاخ و برگ کمک می کند. با این حال، فسفر زیادی در کود گیاهان لازم نیست، زیرا باعث افزایش شکوفه می‌شود. نکته بعدی که باید در نظر بگیرید این است که آیا می خواهید از کودهای شیمیایی استفاده کنید یا یک گزینه ارگانیک. برخی از افراد به کودهای شیمیایی تمایل دارند زیرا مقرون به صرفه تر هستند. با این حال، آنها مواد مغذی طبیعی را از خاک حذف می کنند و به راحتی می توانند در یک زمان بیش از حد استفاده شوند. اگر کود شیمیایی بیش از حد استفاده شود به راحتی باعث سوختگی گیاهان می شود.
از چه کودی برای گیاهان دارویی استفاده کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
از چه کودی برای گیاهان دارویی استفاده کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

کودهای آلی می توانند گران تر باشند مگر اینکه خودتان آنها را بسازید. با این حال، آنها خاک را بهبود می بخشند ، اگرچه فرآیند تولید کود دشوار است ، اما احتمال اینکه به گیاهان خود آسیب برسانید کمتر است. اکنون که می دانید چه کودی مناسب گیاه شما است، می توانید کودهای دانه ای آهسته رهش و کودهای مایع را انتخاب کنید. هر دو گزینه در اشکال مصنوعی و ارگانیک هستند. کود دانه ای آهسته رهش باید در زمان کاشت گیاهان استفاده شود.





این کودها باعث تقویت فوری گیاهان شما نمی شود، اما منبع ثابتی از مواد مغذی را در طول فصل رشد در دسترس گیاهان شما قرار می دهد. همچنین عاقلانه است که یک دوز دیگر از کود دانه ای آهسته رهش را در نیمه فصل رشد اعمال کنید. این کودها را با قرار دادن آنها در اطراف پایه گیاه اعمال کنید. پس از استفاده از کود ، گیاه را آبیاری کنید، اما اطمینان حاصل کنید که زمین قبل از استفاده بیش از حد خشک نباشد. در صورت خشکی ، دو ساعت قبل از کود دهی، منطقه را آبیاری کنید. سپس پس از استفاده از کود در اطراف گیاهان، دوباره آن را آبیاری کنید.





کود مایع باعث تقویت فوری مواد مغذی به گیاهان شما می شود. کود باید قبل از استفاده در آب حل شود.سپس گیاهان را آبیاری کنید تا مطمئن شوید که خاک کاملاً اشباع شده است. ماهی یکبار به گیاهان خود کود مایع بدهید. گزینه های شما برای کود مایع شامل کود مایع مصنوعی، امولسیون ماهی یا چای کمپوست است. شما می توانید در هر زمانی در طول روز به گیاهان خود کود بدهید تا زمانی که آنها سالم باشند و علائم استرس را نشان ندهند. اگر گیاهان خود را در زمانی که تحت استرس به نظر می‌رسند کود دهید، ممکن است آسیب بیشتری به آنها وارد شود و حتی منجر به مرگ شود. قبل از اینکه شروع به تمرین این نوع مراقبت از گیاهان خود کنید، مهم است که روش رشد و نوع گیاهی را که در حال پرورش هستید در نظر بگیرید. گیاهانی که در داخل ظروف رشد می کنند، باید بیشتر از گیاهانی که در زمین رشد می کنند، کوددهی شوند. دلیل آن این است که وقتی به گیاهان ظروف آب می دهید، تمام مواد مغذی از بین می روند.این گیاهان راهی برای جبران آنچه از دست داده اند ندارند. بنابراین، شما باید با کود دادن به دفعات بیشتر، نیاز آنها را تامین کنید.





گیاهان کاشته شده در ظرف را می توان طبق قانون کلی که در بالا گفته شد کود دهید. با این حال، اگر به نظر می رسد که آنها به کمی تقویت اضافی نیاز دارند، خوب است که هر دو هفته یکبار آنها را کودیاری کنید. همچنین، شما باید به گیاهان خود نگاه کنید و بفهمید که آیا رشد آنها کند است یا سریع؟ گیاهانی که دارای برگ های کوچکتر، شاخ و برگ سوزنی مانند یا ساقه های چوبی هستند ، رشد آهسته ای دارند. بنابراین، آنها نباید به دفعات بارور شوند. با این حال، اگر گیاهانی با شاخ و برگ های بزرگتر و لاغرتر پرورش می دهید، آنها سریعتر رشد می کنند. این گیاهان ممکن است نیاز به تقویت با مواد مغذی بر مبنای ثابت تری داشته باشند. این نکات را با دقت در نظر بگیرید زیرا اگر گیاهان خود را بیش از حد کود دهید، هم عطر و هم طعم آنها ضعیف می شود.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.