فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

۱.باریک شدن برگ سانسوریا: در صورت مناسب نبودن شرایط محیطی برای سانسوریا، این گیاه با جمع کردن و نازک کردن برگهایش واکنش نشان می‌دهد. هوای خیلی سرد یا گرم یا نور بسیار زیاد می‌تواند سبب جمع شدن برگهای سانسوریا شود. در صورتی که برگها از ابتدا نازک رشد کرده اند، بهتر است نور گیاه را کمی بیشتر کنید اما در صورتی که برگهای پهن گیاه خود را جمع کرده اند، باید شرایط محیطی را بررسی کرده و گیاه را به مکانی با نور کمتر و دمای معتدل منتقل کنید.آبیاری نا مرتب و بیماری ها نیز باعث این موضوع است.
مشکلات رایج در گیاه سانسوریا - فوت و فن های باغبانی
مشکلات رایج در گیاه سانسوریا - فوت و فن های باغبانی

۲.سیاه شدن برگ سانسوریا

۲.سیاه شدن برگ سانسوریا: علت اصلی سیاه و آبکی شدن برگ های سانسوریا، سرما یا گرمای بیش از حد است. سیاه شدن برگها و جدا شدن آنها از پیاز گیاه، خم شدن قسمت بالایی برگها و ایجاد حالت پختگی در گیاه به دلیل گرمای بیش از حد است. توصیه می‌شود گیاه را در زمستان در کنار پنجره یا درب بالکن و یا درب ورودی قرار ندهید و به جایی با دمای متعادل منتقل کنید. اگر گیاه در فضایی با دمای بالا قرار دارد، درب پنجره ها را باز کنید تا تهویه صورت گیرد و هوا خنک تر شود.



۲.سیاه شدن برگ سانسوریا


۳.نازک شدن برگ های سانسوریا

۳.نازک شدن برگ های سانسوریا: باریک بودن برگ های سانسوریا میتواند به چند علت باشد. اول اینکه گیاه را در مکان های سرد و گرم قرار ندهید. سانسوریا با جمع کردن برگ های خود ، به این موضوع انتقاد میکند. مورد دوم این است که ، نور زیاد و مستقیم را دوست ندارد. البته به جز نوع ابلق سانسوریا. نور باید به شکل غیر مستقیم دریافت گردد. نازک شدن سانسوریا میتواند به علت آبیاری نا مرتب و نا درست نیز همراه باشد. همه ی این عوامل را بررسی کنید.



۳.نازک شدن برگ های سانسوریا


۴.بیماری لکه برگی قارچی

۴.بیماری لکه برگی قارچی : از دیگر مشکلات این گیاه لکه برگی میباشد و زخم‌های آبدار قرمز قهوه‌ای بر روی برگ‌های جوان بوجود می‌آورد وحاشیه‌ آن ها را زردرنگ می‌کند.درکسلرا و کولتوتریکوم از جمله قارچ های رایج هستند. محیط مرطوب ، خیس شدن گیاه و تهویه نا مناسب سبب بیماری لکه برگی قارچی میشود. برای از بین بردن این بیماری میتوانید از سموم قارچ کش استفاده نمایید.



۴.بیماری لکه برگی قارچی


۵.پوسیدگی ریشه و شل شدن برگ ها : در اثر آبیاری بیش از حد و بیماری قارچی پوسیدگی اتفاق می افتد. برای درمان این بیماری ، گیاه را از خاک در بیارید و شاخه و برگ های بیمار آن را جدا کنید. مجددا آن را بکارید و سپس خاک و زه کش را بررسی نمایید تا راه عبور آب باز باشد.ریشه های پوسیده را خارج کنید ، سایر ریشه ها را با قارچ کش ضدعفونی کنید. برای اینکه بیماری به قسمت های گیاه انتقال داده نشود ، دقت کنید که هنگام آبیاری برگ ها خیس نشوند و حتما بین دو آبیاری صبر کنید تا خاک خشک گردد.



مشکلات رایج در گیاه سانسوریا


۶.پاجوش نزدن گل سانسوریا

۶.پاجوش نزدن گل سانسوریا : از دلایل مهم و حیاتی پاجوش نزدن گیاه ، بزرگ بودن گلدان و کمبود مواد مغذی است. برای زدن پاجوش بهتر توسط گیاه ، بهتر است که از گلدان های با سایز کوچک استفده نمایید.خاک گیاه باید سنگین باشد. ترکیبی از شن ، ماسه و خاک برگ خاک مناسبی برای این گیاه است.آبیاری صحیح و به موقع به این امر کمک می‌کند.



۶.پاجوش نزدن گل سانسوریا


۷.کنه عنکبوتی

۷.کنه عنکبوتی: یکی دیگر از مشکلات رایج سانسوریا است. این آفات معمولاً در قسمت زیرین برگ‌های گیاه دیده می‌شوند و از آب داخل برگ‌ها تغذیه می‌کنند. این آفت باعث ضعیف شدن برگ با سوراخ‌ها و آثار گزش روی آن می‌شوند. آنچه کنه‌های عنکبوتی را با اهمیت میکند، طبیعت گسسته آنهاست. آنها اغلب برای روزها یا حتی هفته ها بدون علامت می مانند و قبل از اینکه بتوانید علائم آسیب آنها را ببینید خود را رشد میدهند. شایع‌ترین نشانه‌های آلودگی به کنه‌های عنکبوتی، برگ‌هایی هستند که زرد یا تغییر رنگ داده‌اند و سوراخ‌هایی در سرتاسر آنها وجود دارد. همچنین ممکن است متوجه تارهای سفید روی برگ ها یا در پایه پایینی گیاه خود شوید. مه پاش کردن گیاه سانسوریا با روغن چریش یا یک صابون حشره کش موثر می تواند به سرعت کنه های عنکبوتی را از بین ببرد. راه دیگر برای از بین بردن آنها این است که سانسوریا را زیر آب ولرم بمالید تا آفات به طور کامل از روی برگ ها شسته شوند. اگر آلودگی شدید باشد، ممکن است لازم باشد گیاه خود را هرس کنید تا آن را زنده نگه دارید.



۷.کنه عنکبوتی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.