فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۵         
  

همه موجودات زنده نوعی ساعت بیولوژیکی دارند. برای انسان‌ها، این خستگی است که زمان خواب را مشخص می کند برای گیاهان، خواب نشان می دهد که چه زمانی باید بافت های نرم خود را برای دمای انجماد، آب و هوای خشک یا کمبود آب و مواد مغذی آماده کنند. به جای اعمال انرژی برای رشد، آنها می دانند که رشد را متوقف کنند و انرژی را تا بازگشت آب و هوای معتدل حفظ کنند. این دوره رشد متوقف شده به ریشه ها اجازه می دهد با فرا رسیدن فصول معتدل به رشد و شکوفایی ادامه دهند ، برخی از گل هایی که خواب تابستانه دارند آشنا شویم :
معرفی گل هایی که خواب تابستانه دارند - فوت و فن های باغبانی
معرفی گل هایی که خواب تابستانه دارند - فوت و فن های باغبانی

گل شیپوری

گل شیپوری : گل شیپوری را می توان به عنوان گیاهی زینتی و خانگی نگهداری کرد اما توجه داشته باشید که به دلیل نیاز این گیاه به محیطی نسبتا خنک برای گل‌دهی ، ممکن است بعد از خریداری گیاه ، گل‌دهی آن در سالهای بعد به خوبی سال اول روی ندهد ، برخی گونه های این گل در صورتیکه در دمای بالا قرار بگیرند به فاز استراحتی می روند.در دمای بالای 23 درجه سانتیگراد گیاه دچار استرس گرما می شود و و حداکثر دما را تا 25 درجه سانتیگراد تحمل می کنند و در دمای 28 درجه سانتیگراد رشد آن متوقف می شود .بنابراین محیط گرم از جمله دلایل عدم گل‌دهی و توقف رشد این گیاه است.



گل شیپوری


گل اگزالیس

گل اگزالیس :اگر برگ‌های گیاه شما با وجود سلامت کافی قهوه‌ای و خشک می‌شود تعجب نکنید. اگزالیس در تابستان آماده یک خواب می‌شود تا ریشه گیاه بتواند انرژی لازم برای فصل رشد بعدی را ذخیره کند. وقتی گیاه در داخل خانه است پیش بینی زمان استراحت آن کمی مشکل می‌شود. ممکن است گاهی چند دوره متناوب را به رشد ادامه دهد و ناگهان ضعیف شود. از آنجایی که گیاه برای تشخیص شروع فصل استراحت به گرمای تابستان نیاز دارد می‌توان با افزایش دمای محیط (بیش از 27 درجه) گیاه را تحریک به شروع فصل استراحتش کنید.



گل اگزالیس


گل سیکلامن

گل سیکلامن :تمام واریته های گل سیکلامن یک دوره استراحت دارند اما زمان آن در گونه ها متفاوت می باشد. انواعی که بومی مدیترانه هستند ، برگ ها در پاییز جوانه میزنند. در زمستان و بهار رشد فعالی دارند و تابستان فصل خواب و استراحت را تجربه می کنند ، برگ های خود را از دست می دهد اما برخی واریته های در طی فصل استراحت برگ هایشان را از دست نداده و تنها با رشد برگ های جدید ، برگ های قدیمی میریزند.در دوره استراحت گلدان سیکلامن را در مکانی تاریک و خشک قرار دهید. دوران خواب این گیاهان معمولا ۳ تا ۴ ماه طول می کشند. در این مدت دمای ۴ تا ۱۰ درجه برای گیاه لازم می باشد. دقت داشته باشید که در دوران استراحت نباید گیاه سیکلامن را آبیاری کرد. اما باید از خشک و سفت شدن خاک جلوگیری کنید.



گل سیکلامن


گل آئونیوم

گل آئونیوم : آئونیوم در فصل تابستان به خواب رفته و در فصل پاییز شروع به رشد می‌کند. دمای مطلوب برای رشد آئونیوم دمای 25 درجه سانتی‌گراد است. دقت کنید گونه‌هایی که برگ‌های بنفش دارند نسبت به دما حساس هستند. برگ‌های آن‌ها در صورت قرار گیری در محیطی با دمای بالا کمرنگ شده و به رنگ سبز در می آیند.



گل آئونیوم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.