فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

فضولات پرندگان کود بسیار خوبی برای گیاهان می تواند باشد. بسیاری از باغبانان برای گیاهان به فضولات پرندگان به شکل کود مرغی پوسیده وابسته هستند، که باعث افزایش سطح مواد مغذی و ظرفیت نگهداری آب در خاک می شود.با این حال، نمی‌توانید مقدار زیادی فضولات پرنده را روی خاک بریزید و انتظار داشته باشید که معجزه کند. در واقع، مقادیر زیادی از فضولات پرندگان در باغ ممکن است حامل عوامل بیماری زا و مضر باشد. همچنین، مدفوع تازه پرندگان "گرم" است و می تواند ساقه ها و ریشه های حساس را بسوزاند.
آیا فضولات پرندگان برای گیاهان خوب است ؟ - فوت و فن های باغبانی
آیا فضولات پرندگان برای گیاهان خوب است ؟ - فوت و فن های باغبانی

ساده ترین و ایمن ترین راه برای بهره مندی از مزایای مدفوع پرندگان این است که مدفوع پرندگان را قبل از اضافه کردن به خاک کمپوست کنید.اگر جوجه ، کبوتر، قرقاول یا هر نوع پرنده دیگری پرورش می دهید، احتمالاً از نوعی بستر استفاده می کنید که ممکن است خاک اره، برگ های خشک، کاه یا مواد مشابه باشد. به طور مشابه، طوطی‌ها و سایر پرندگان خانگی معمولاً دارای پوشش روزنامه در انتهای قفس هستند.هنگامی که برای کمپوست کردن فضولات پرندگان آماده شدید، فضولات را به همراه بستر جمع آوری کرده و همه آن را در کمپوست خود بریزید ، سپس آن را با سایر مواد داخل سطل مخلوط کنید. این شامل روزنامه نیز می شود، اگرچه ممکن است بخواهید آن را به قطعات کوچکتر پاره کنید. نگران بذر پرنده موجود در مدفوع پرنده نباشید.بذور نیز قابل کمپوست شدن هستند.



آیا فضولات پرندگان برای گیاهان خوب است ؟


بیشتر کود مرغی غنی از نیتروژن است، بنابراین باید به همراه خاک اره، کاه یا سایر مواد "قهوه ای" به میزان تقریبی یک قسمت فضولات پرندگان به چهار یا پنج قسمت مواد قهوه ای رنگ (از جمله بستر) اضافه شود.خلوط کمپوست باید به اندازه یک اسفنج فشرده مرطوب باشد، بنابراین در صورت لزوم به آرامی آبیاری کنید. اگر مخلوط خیلی خشک باشد، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا کمپوست شود. با این حال، اگر خیلی مرطوب باشد، ممکن است شروع به بوی بد کند.



آیا فضولات پرندگان برای گیاهان خوب است ؟


همیشه هنگام کار با فضولات پرندگان دستکش بپوشید. در صورت وجود گرد و غبار (مانند مرغداری، مرغداری یا کبوترخانه) از ماسک صورت استفاده کنید. فضولات پرندگان در انواع خاک ها استفاده می شود و تقریباً برای هر محصول میوه و سبزی مخصوصاً سیب زمینی مناسب است. اما استثنائاتی وجود دارد: این کود در کاملیا، هدرا، آزالیا، زغال اخته منع مصرف دارد. شما نمی توانید در طول دوره رشد شدید آنها را با سبزیجات تغذیه کنید - این منجر به تجمع بیش از حد نیترات می شود.



آیا فضولات پرندگان برای گیاهان خوب است ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.