فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

متداول ترین روش برای پرورش گیاه درخت پاچرا از طریق قلمه زدن ساقه است. بهترین زمان برای این کار تابستان است. برش هایی به طول 10-15 سانتی متر ایجاد کنید و بلافاصله آنها را در آب یا خاک قرار دهید. اگر تصمیم دارید ابتدا آن را در آب قرار دهید ، تا زمانی که ریشه ها رشد نکرده اند ، اطمینان حاصل کنید که حداقل 2 سانتی متر عمق داشته باشد. آب را در یک مکان گرم و آفتابی قرار دهید.
چگونه درخت پاچیرا را تکثیر کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه درخت پاچیرا را تکثیر کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

پس از رشد کافی ریشه ، انتهای آن را در صورت تمایل به یک پودر هورمون ریشه آغشته کنید و آن را در خاک قرار دهید. در این روند مراقب باشید زیرا ریشه های جوان بسیار حساس هستند. همچنین می توانید بلافاصله بعد از برش آن را مستقیماً در خاک قرار دهید ، اما آب معمولاً نتیجه سریع تری می دهد.



چگونه درخت پاچیرا را تکثیر کنیم؟


تکثیر توسط بذر کمتر رایج است اما نسبت به قلمه ساده تر است. با خیساندن بذرها به مدت 24 ساعت در آب شروع کنید. یک بستر گیاهی را در یک ظرف آماده کنید و بذرها را به طور یکنواخت در خاک قرار دهید.



چگونه درخت پاچیرا را تکثیر کنیم؟


بذرها را با حدود 1 سانتی متر خاک بپوشانید ، آنها را آبیاری کرده و در مکانی روشن و گرم قرار دهید. برای کل روند جوانه زنی به طور یکنواخت آبیاری کنید و وقتی گیاهچه ها به اندازه کافی بزرگ شدند ، آنها را در گلدان های جداگانه قرار دهید.



چگونه درخت پاچیرا را تکثیر کنیم؟


بهتر است بیشتر اوقات آن را در نیمه سایه یا غیر مستقیم خورشید قرار دهید.از آنجا که به سمت نور رشد می کند ، باید گاه گاهی گیاه را بچرخانید تا از رشد نامتقارن جلوگیری کنید.این گیاه همچنین نور فلورسنت را دوست دارد و یک انتخاب معمول برای یک گیاه اداری است. پس از قرار دادن آن ، از جابجایی مکرر خودداری کنید زیرا در نتیجه گیاه ممکن است برگهای خود را رها کند.



چگونه درخت پاچیرا را تکثیر کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.