فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

عمدتا کشاورزان برای کوددهی در فصل زمستان به سراغ کودهای دامی می روند. یکی از دلایل این انتخاب، ایجاد گرما در محیط ریشه است.کود های گرم مثل کود گوسفندی و گاو ریشه و طوقه را از سرما محافظت خواهند نمود.
استفاده از کود های گرم در زمستان - فوت و فن های باغبانی
استفاده از کود های گرم در زمستان - فوت و فن های باغبانی

برای استفاده از کود دامی فراموش نکنید که هر چه کود پوسیده تر باشد، نتیجه مد نظر را زودتر شاهد خواهید بود در بهار گیاه زودتر به بار خواهد نشست.



استفاده از کود های گرم در زمستان


برای کوددهی در اعماق، از حفر چاله در اطراف درختان کمک بگیرید که به این عمل، چالکود گفته می شود. اما عمق چاله باید بسته به نوع درخت و عمق ریشه آن تعیین گردد. هر چه ریشه گیاه عمیق تر باشد، عمق چاله نیز باید بیشتر شود.



استفاده از کود های گرم در زمستان


در کوددهی در فصل زمستان، علاوه بر کود گرم استفاده از کود آهن در چالکود نیر توصیه می شود. این عنصر باعث افزایش کلروفیل در برگ ها و در نتیجه افزایش قدرت فتوسنتز گیاه در بهار خواهد شد. برای این منظور می توان از کود کلات آهن استفاده نمود.



استفاده از کود های گرم در زمستان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.