فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کود یا آفت کش زیاد، خاک خشک، دمای پایین، هوای داغ، نمک انباشته یا فاسد شدن ریشه،بالا رفتن سن گیاه ، کمبود پتاسیم از مهم ترین دلایل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی می باشد.در همه موارد توصیه می‌شود اگر سوختگی جزئی بود، تنها قسمت خشک شده را جدا نمایید و درصورت شدید بودن آسیب‌ها، کل برگ را با احتیاط از ساقه ببرید تا آسیبی به ساقه نرسد.
مهم ترین دلایل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی
مهم ترین دلایل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی

خشک، قهوه‌ای و شکننده شدن برگ‌های انتهایی گیاه از نشانه‌های تشنگی گیاه و کمبود آبیاری می‌باشد. البته آبیاری بیش از حد و یا نداشتن زهکشی مناسب گلدان نیز می‌تواند چنین حالتی را ایجاد نماید! این پدیده به این علت است که آبیاری بیش از حد به ریشه آسیب زده و مانع جذب آب توسط ریشه گیاه می‌شود و در نتیجه گیاه علایم بی آبی و تشنگی را از خود نشان خواهد داد. برای حل این مشکل بایستی آبیاری گیاه را متوقف نمایید. همچنین در این حالت، سوراخ زیر گلدان را بررسی کرده و در صورت بسته بودن، آن را باز نمایید.



مهم ترین دلایل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی


به بیشتر گیاهان خانگی حداکثر ماهی یک بار باید کود داد. گلدان ها را در سینی ها کم عمق پر از ماسه بگذارید و آنها را پر از آب کنید تا رطوبت اطراف گلدان افزایش یابد (گلدان باید روی ماسه و بالاتر از سطح آب قرار بگیرد). یک بار در ماه آب کافی در بالای خاک بریزید تا نمک اضافی از آن خارج شود.



مهم ترین دلایل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی


برگ‌های پایینی بعضی از گیاهان با افزایش سن به طور طبیعی خشک شده و می‌ریزد.اگر مطمئن شدید که ریزش برگ‌ها فقط به خاطر افزایش سن است و دلیل دیگری ندارد، تنها کاری که باید انجام دهید جدا کردن برگ‌های خشک گیاه خواهد بود.



مهم ترین دلایل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی


کمبود برخی عناصر خاک، باعث سوختگی در نوک یا حاشیه برگ‌ها می‌شود (مثلاٌ کمبود پتاسیم اغلب باعث این اتفاق می‌شود). گیاهان مبتلا به کمبود پتاسیم معمولاٌ ضعیف، کوتاه و کوچک هستند. در این گیاهان رشد ساقه اصلی و شاخه‌ها متوقف گشته و فاصله میان گره‌ها کوتاه می‌شود. در صورت شدت کمبود، شاخه‌های گیاه از انتها شروع به خشک شدن خواهند کرد. با کوددهی مناسب نیز می‌توان این مشکل را حل نمود.



مهم ترین دلایل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.