فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

در فصل پاییز می توانید در کنار گل ها و گیاهان تزیینی،سبزی خوردن هم بکارید.ریحان و تربچه و نعناع پیشنهاد خوبی برای کاشت می باشد.برای کاشت به صورت بذر، گلدان مورد نظر خود را با خاک مناسب پر کنید (خاک باغچه مخلوط با خاکبرگ بهترین خاک برای کاشت سبزی خوردن است.) برای پر کردن گلدان به ارتفاع حداقل ۱۵ سانتی‌متر خاک میریزیم و سطح آن را مرطوب کنید.
کاشت ریحان و تربچه در پاییز - فوت و فن های باغبانی
کاشت ریحان و تربچه در پاییز - فوت و فن های باغبانی

قبل از کاشت 24 ساعت بذر ها را خیس کنید.برای انتقال، بذرها را از آب خارج و روی یک پارچه یا روزنامه قدیمی منتقل کنید تا نم آنها گرفته شود.روی تمام بذرهایی که کاشته می شوند فقط دو برابر اندازه خودشان خاک ریخته شود. اگر بیشتر از اندازه خاک بریزید بذرها خفه می شوند و نمی توانند رشد کنند .سپس یک لایه نازک از خاک بر روی دانه ها اضافه کنید.



کاشت ریحان و تربچه در پاییز


در ابتدای رشد برای آبیاری، یک پارچه یا گونی روی گلدان پهن کنید، طوری که روی سطح خاک را بگیرد بعد با آبپاش شروع به آبیاری کنید. این کار را ادامه دهید تا زمانیکه بذرها جوانه بزنند.گلدان آماده شده را دور از نور و در جای تاریک نگه دارید تا سبزی‌ها دو تا سه میلی‌متر رشد کنند و پارچه آرام‌آرام بالا بیاید.



کاشت ریحان و تربچه در پاییز


بعد از این مرحله، پارچه را بردارید و مستقیما به گیاه آب دهید و در این مرحله گلدان را در معرض نور قرار دهید. گلدان خود را به طور منظم آبیاری کنید طوری که سطح خاک مرطوب بماند.بعد از گذشت حدود دو هفته به گیاه کود دهید و ترجیحا از کود ارگانیک استفاده کنید.



کاشت ریحان و تربچه در پاییز


گلدان را در حیاط یا تراس قرار دهید تا از نور خورشید، هرچند کم رمق، بی نصیب نماند و شب‌های سرد روی آن نایلون ضخیم بکشید تا سرما نخورد و دوباره صبح آن را بردارید.اگر از چراغ مخصوص رشد استفاده شود می توانید گلدان را در محیط منزل نیز قرار دهید.



کاشت ریحان و تربچه در پاییز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.