فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

دلایل احتمالی نرم شدن کاکتوس ها ممکن است از بیماری، محل نادرست کشت و شرایط محیطی باشد. کاکتوس ها بطورکلی رطوبت پایینی نیاز دارند. آنها در درجه حرارت های بالای ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد در مکان های آفتابی با مقدار کمی احتیاجات غذایی رشد می یابند.‌کاکتوس ها به گلدانی به منافذ زهکشی شده مناسب و خاکی مخلوط با میزان مناسب ماسه نیازمند اند.
علت نرم شدن بدنه ی کاکتوس - فوت و فن های باغبانی
علت نرم شدن بدنه ی کاکتوس - فوت و فن های باغبانی

مانند هر گیاهی کاکتوس ها هم بیمار می شوند و آسیب می بینند. مشکل رایج در کاکتوس ها ظاهر شدن لکه های نرم روی بدنه کاکتوس هاست. اطراف این لکه ها ممکن است حالت بی رنگ یا چوب پنبه ای شود و مرکز آنها نرم و مرطوب شود. این لکه ها ممکن است به دلیل بیماری یا به سادگی در اثر صدمات مکانیکی که به پوست و ساقه کاکتوس وارد می شود ایجاد شود.



علت نرم شدن بدنه ی کاکتوس


باید سریعا به بافت های پوسیده کاکتوس و نرم شدن کاکتوس ها رسیدگی شود تا از گسترش آن ها به بقیه نقاط گیاه جلوگیری شود تا مانع ضعیف شدن بنیه گیاه شود وگرنه می تواند به مشکلی دائمی تبدیل شود.



علت نرم شدن بدنه ی کاکتوس


لکه ها مانند حفره کوچک، پوسته های تغییر رنگ یافته، نواحی نرم شده بدنه و مشکی یا تغییر رنگ یافته شدن نقاطی روی سطح پوسته کاکتوس مشاهده می شود. شما ممکن است شاهد مقداری ترشحات روی گیاه خود شوید. اثر این لکه ها روی بافت های کاکتوس می تواند وارد ریشه شود و کم کم باعث از بین رفتن گیاه می شود این در حالی است که بافت های موضعی (مبتلا به بیماری) در نواحی بالاتر کاکتوس می تواند براحتی درمان شود. اکثر کاکتوس ها پاسخی مناسبی در مقابل حذف بافت های بیماری زا می دهند.



علت نرم شدن بدنه ی کاکتوس


نرم شدن کاکتوس ها با روش های ساده درمان میشود. از یک چاقوی تیز و ضد عفونی شده برای کندن قسمت پوسیده استفاده کنید و اجازه دهید حفره ایجاد شده خشک شود. در صورت بسته شدن محل زخم آبیاری نکنید. آبیاری کاکتوس باعث گسترش بیماری یا پوسیدگی میشود. اگر بیماری به ریشه ها رسیده باشد کاری از شما ساخته نیست. در این حالت سعی کنید گیاه را از خاک در آورده و خاک آن را با خاک استریل جایگزین کنید. قبل از کاشت مجدد ریشه ها را بخوبی بشویید و در محیطی تازه قرار دهید. یک گیاه آسیب دیده همچنین از طریق بریدن نقاط آسیب دیده و اجازه دادن به ریشه آن برای تولید گیاه جدید نیز می تواند درمان شود.



علت نرم شدن بدنه ی کاکتوس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.