فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

برگ های پایینی دیفن باخیا چون در سایه ی برگ های فوقانی قرار می گیرند، نور کافی دریافت نمی کنند و کوچک می مانند.برای کمک به رشد بهتر آن ها می توانید گیاه را روی چهارپایه ای قراردهید.
علت کوچک شدن برگ های دیفن باخیا - فوت و فن های باغبانی
علت کوچک شدن برگ های دیفن باخیا - فوت و فن های باغبانی

هر چند روز یک بار گلدان را بچرخانید تا نور متعادل به همه ی قسمت های گیاه برسد.توجه شود نور مستقیم آفتاب نباید به آن بتابد. نور بیش از اندازه موجب کم رنگ شدن برگها و سفید شدن آنها می‌شود.



علت کوچک شدن برگ های دیفن باخیا


همزمان با رشد برگ های جدید، ساقه بلندتر شده و برگ های پایین می ریزند.اگر برگ های جدید رشد خوبی نداشته باشند،مواد مغذی خاک کافی نیست.



علت کوچک شدن برگ های دیفن باخیا


برای حل مشکل کوچک ماندن برگ ها ، تغذیه ی گیاه می تواند کمک کننده باشد و رشد بیشتری به همراه داشته باشد.با کود مخصوص گیاهان آپارتمانی با فرمول ۱۰-۱۰-۱۰، طبق دستور درج شده روی بسته کوددهی را انجام دهید.



علت کوچک شدن برگ های دیفن باخیا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.