فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

یکی روش های آبیاری بنفشه آفریقایی میتوان به آبیاری فیتیله ای اشاره کرد.ار مزایای این روش میتوان به جلوگیری از تنش خشکی و تنش آبیاری و آسان و کم زحمت بودن آبیاری اشاره کرد.در این روش رطوبت مورد نیاز گیاه به طور دائم از فیتیله ای که درون خاک قرار گرفته و سر دیگر آن داخل ظرف آبی که زیر گلدان است گذاشته می شود.
چگونه بنفشه آفریقایی را به روش فیتیله آبیاری کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه بنفشه آفریقایی را به روش فیتیله آبیاری کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

یک گره از داخل گلدان و در محل ته گلدان روی نخ ایجاد می کنیم و بعد یک سوم گلدان را پرلیت ریخته و نخ را روی پرلیت رها می کنیم. سپس بوته را داخل گلدان قرار داده و فضای خالی را با بستر مناسب پر می کنیم.



چگونه بنفشه آفریقایی را به روش فیتیله آبیاری کنیم؟


معمولا یک کاسه یک بار مصرف در دار که روی در آن سوراخی برای عبور فیتیله ایجاد شده به عنوان محفظه استفاده می شود. فقط کافیست که مخزن آب را همواره پر نگه داشت. نکته دیگر اینکه در ابتدای راه اندازی آبیاری فیتیله ای می بایست خاک گلدان خیس باشد یعنی می توان اولین آبیاری را به طور رایج و از طریق پر کردن زیرگلدانی انجام داد و سپس گلدان را روی مخزن گذاشت. آب داخل مخزن می تواند حاوی کود شیمیایی باشد و کودیاری از همین طریق انجام شود.



چگونه بنفشه آفریقایی را به روش فیتیله آبیاری کنیم؟


اگر ترکیب و دانه بندی خاک مناسب باشد، فیتیله می تواند بیشترین تماس را با خاک داشته باشد، یعنی از سطح خاک کشیده شود و از کف گلدان مستقیم بیرون بیاید.ولی اگر ترکیب خاک مناسب نباشد و به اصطلاح سنگین باشد، باید تماس فیتیله را با خاک کمتر کرد.ترکیب خاک در روش فیتیله ای ۳۰ درصد پیت ماس، ۷۰ درصد پرلیت سایز سه تا پنج میلیمتر و مقداری ورمیکولیت است. اندازه پرلیت نباید از سه میلیمتر کوچکتر و از پنج میلی متر بزرگتر باشد.



چگونه بنفشه آفریقایی را به روش فیتیله آبیاری کنیم؟


آبیاری فیتیله ای جنس فیتیله و جنس خاک بسیار مهم است. فیتیله باید از جنسی باشد که به راحتی پوسیده نشود و رسوب نگیرد و توان کشش آب را هم به خوبی داشته باشد.بهترین جنس فیتیله، نخ ماکارونی است.



چگونه بنفشه آفریقایی را به روش فیتیله آبیاری کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.