فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

گیاهانی که شاخ و برگ زیادی دارند به علت سنگینی بوته و کم بودن ناحیه توسعه، ریشه ها از استقامت کافی در مقابل باد برخوردار نیستند و ممکن است بر روی زمین بخوابند مانند: ذرت، توتون، گوجه فرنگی -گیاهانی که در زمین تولید غده می کنند ممکن است با کمبود حجم خاک زراعی و فضای غذا دهنده برای تولید غده روبرو شوند مانند سیب زمینی.
عملیات خاک دهی پایه بوته برای چه گیاهانی لازم است؟ - فوت و فن های باغبانی
عملیات خاک دهی پایه بوته برای چه گیاهانی لازم است؟ - فوت و فن های باغبانی

برای وادار کردن بعضی از گیاهان به تولید پاجوش ریشه دار،پای آنها خاک می دهند مانند درختچه های زینتی.در بعضی دیگر ازگیاهان مانند کرفس که دمبرگ سفیدآنها خریداربیشتری دارد برای اینکه ساقه از نور دور بماند وسبز نشود عملیات خاک دهی انجام می شود.



عملیات خاک دهی پایه بوته برای چه گیاهانی لازم است؟


عملیات خاک دهی پای بوته ها معمولاً در 2 الی3 مرحله انجام میگیرد.برای انجام عملیات خاک دهی پای بوته ضروری است رطوبت خاک به حالت گاورو باشد.



عملیات خاک دهی پایه بوته برای چه گیاهانی لازم است؟


زمان مناسب خاک دهی از نظر شرایط رشد گیاه باید انجام شود،زمان شروع عملیات راطوری انتخاب کنید تا زمان رشد زایشی و پیدایش گلها 2تا3 بار بتوانید پای بوته ها خاک بدهید.در هر بار به ضخامت 5 تا 10 سانتیمتر پای بوته را خاک بدهید.خاک را بطور یکنواخت اطراف گیاه بپوشانید.



عملیات خاک دهی پایه بوته برای چه گیاهانی لازم است؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.