فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

سرما و خشکی هوا و نور کم مهمترین علت سیاه شدن برگ های نخل ماداگاسکار می باشد.اگر برگ های جدید سیاه می شوند، به علت نور ناکافی است.این گیاه، به نور زیاد احتیاج دارد و ترجیحا باید در جایی قرار بگیرد که نور کافی دریافت کند.گیاه خود را حداقل ۶ ساعت در روز،در برابر نور کامل و مستقیم آفتاب قرار دهید.
چرا برگ های نخل ماداگاسکار سیاه می شوند؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا برگ های نخل ماداگاسکار سیاه می شوند؟ - فوت و فن های باغبانی

آبیاری بیش از حد و بیماری قارچی و پوسیدگی ریشه باعث سیاه شدن برگ ها و ریزش برگ ها خواهد شد.باید قبل از هر دوره آبیاری، از خشک بودن خاک گیاه، اطمینان حاصل کنید.اگر آبیاری شما مناسب بوده، احتمال دارد سوراخ زهکش مسدود و خاک باتلاقی شده باشد.تنظیم آبیاری و استفاده از قارچ کش بنومیل جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری توصیه می شود.



چرا برگ های نخل ماداگاسکار سیاه می شوند؟


زیاده روی در مصرف کود از علل دیگر سیاه شدن برگ ها می باشد.خاک مناسب این گیاه، خاک کاکتوس یا هر نوع خاک سبکی هست که آب را در خود نگه نمی دارد.همچنین می توانید از ورمی کمپوست هم برای آن استفاده کنید.اما در کل برای این گیاه در مصرف کود زیاده روی نکنید.در طی سال دو مرتبه یکی در اوایل بهار و دیگری در اوایل تابستان می‌توان از کودهای مخصوص گیاهان آپارتمانی البته با نصف غلظت استفاده کرد.



چرا برگ های نخل ماداگاسکار سیاه می شوند؟


نمک موجود در آب و کود به مرور زمان باعث قهوه‌ ای و سیاه شدن برگ ها می شود معمولاً ابتدا روی برگهای قدیمی رخ می دهد. این نمک اضافی در لبه های برگ جمع می شود ، جایی که بافت را می کشد و برگ خشک می شود. مهم است که حداقل یکبار در ماه ، آب به اندازه کافی عمیق باشد تا نمکها را در زیر ناحیه ریشه فرو بریزید.بنابر این همیشه گیاه را قبل و بعد از استفاده از کود کاملاً آبیاری کنید تا از سوختگی جلوگیری شود.



چرا برگ های نخل ماداگاسکار سیاه می شوند؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.