فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

ارکیده ها باید به طور مرتب تغذیه شوند. پرورش دهندگان پیشنهاد می کنند از کود "متعادل" مانند 20-20-20 استفاده کنید که شامل همه "عناصر لازم" باشد. صرف نظر از فرمول کودی که شما استفاده می کنید ، باید حاوی اوره کمی یا بدون آن باشد. اگر مطمئن نیستید از چه کودی باید استفاده کنید ، می توانید به طور کلی از کودهایی که برای گیاهان دیگر بکار می برید استفاده کنید.
چگونه ارکیده خود را تغذیه کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه ارکیده خود را تغذیه کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

ارکیده ها با کود بسیار کم بهتر از کود زیاد رشد می کنند. بسیاری از تولید کنندگان رویکرد "ضعیف ، هفتگی" را توصیه می کنند و به جای استفاده از یک دوز کامل یک بار در ماه ، کود رقیق شده (1/4 میزان توصیه شده از کود) را هر بار که آبیاری می شود ، استفاده می کنند. همچنین بهتر است گیاه کاملاً خشک کود دهی نشود زیرا کود می تواند ریشه های خشک را بسوزاند.بنابراین ابتدا مقداری آبیاری شود و سپس محلول کود را به خاک دهید.



چگونه ارکیده خود را تغذیه کنیم؟


در زمانی که گل ارکیده فالانوپسیس هنوز به مرحله ی گلدهی نرسیده باشد نیاز زیادی به کود ندارد یعنی مصرف کود گیاه نسبت به قبل از زمان گلدهی پایین تر خواهد بود و اوج کود دهی به گل در زمان تشکیل غنچه و گلدهی می باشد.برای بهترین نتیجه ، هر 2 هفته در طول دوره های رشد و هر 4 هفته در طول دوره استراحت کود دهی انجام شود.



چگونه ارکیده خود را تغذیه کنیم؟


پس از اینکه محلول کود را تهیه کردید در ظرف بزرگ تر از گلدان ارکیده ریخته سپس گلدان را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در ظرف حاوی محلول کود قرار دهید.



چگونه ارکیده خود را تغذیه کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.