فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

کود سرک آن دسته از مواد غذایی است که بصورت کود ضمن رشد در اختیار گیاه قرار داده می شود.بعضی از عناصر موجود در خاک نمی توانند جذب کلوئیدهای خاک گردند و یا بخاطر محلول بودن در آب به قسمت های عمیق خاک انتقال می یابند و از دسترس گیاه خارج می شوند.بعضی از مواد غذایی موجود در آب غیر محلول اندو نمی توانند به گیاه منتقل گردند و موجب کمبود مواد غذایی و عدم رشد مناسب آنها می شوند.برای ایجاد توازن بین فسفر، پتاسیم و ازت خاک باید مقداری از کودهای ازته به صورت سرک به خاک اضافه شود.
لزوم استفاده از کود سرک در باغ و مزرعه - فوت و فن های باغبانی
لزوم استفاده از کود سرک در باغ و مزرعه - فوت و فن های باغبانی

کودهای ازته مانند اوره، سولفات یا نیترات آمونیوم و بعضی از کودهای حاوی عناصر کم مصرف مانند آهن ، بُــر ، روی و ...کود سرک محسوب می شوند.در باغها ممکن است کود حیوانی پوسیده و کود معدنی خشک نیز به صورت سرک مورد استفاده قرار گیرد.



لزوم استفاده از کود سرک در باغ و مزرعه


تاخیر یا تعجیل در مصرف کود سرک ممکن است اثر مورد انتظار را نداشته، حتی برای گیاه زیان آور باشد.مانند مصرف کودهای ازته در مرحله زایشی گیاه. در صورت کمبود برخی از عناصر غذایی در خاک و ضعف گیاه و بروز علایم در ظاهر گیاه کود سرک باید استفاده شود.



لزوم استفاده از کود سرک در باغ و مزرعه


کود سرک با استفاده از محلول پاش با بصورت دست پاش یا اضافه کردن کود با سانتریفوژ یا با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار یا با استفاده از کودکار در اختیار گیاه قرار می گیرد.بعد از پخش کود سرک حتماً باید بلافاصله مزرعه را آبیاری نمود.در قلمستان ها قبل از ریشه دار شدن قلمه ها باید از دادن کود سرک خودداری شود.



لزوم استفاده از کود سرک در باغ و مزرعه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.