فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

این پیوند در فصل رشد گیاه و مخصوصا در ماههای اردیبهشت و خرداد انجام می شود.بدیهی است از پیوند زدن انگور در گرمای تابستان و سرمای زمستان باید خودداری شود.
زمان و نحوه ی پیوند شکافی انگور - فوت و فن های باغبانی
زمان و نحوه ی پیوند شکافی انگور - فوت و فن های باغبانی

پیوندک را از شاخه ی یک ساله درخت انگور مرغوب انتخاب کنید تمامی برگها را حذف کرده،قسمت وسط شاخه را انتخاب می کنیم.یک جوانه را از بالا و پایین به طول 2 سانتیمتر قطع میکنیم. دو طرف جوانه را از قسمت پایین، به شکلِ گُوِه می بریم.



زمان و نحوه ی پیوند شکافی انگور


شاخه ای سبز از پایه انتخاب کرده و از محل یکی از بندهای وسط قطع می کنیم و سپس با چاقوی ضدعفونی شده به صورت طولی روی این بند شکافی ایجاد می کنیم.



زمان و نحوه ی پیوند شکافی انگور


پیوندک را در شکاف ایجاد شده بر روی پایه قرار داده بطوریک پایه و پیوندک کاملا بر روی هم منطبق باشند. سپس با ریسمان محل پیوند را می بندیم و روی آن را با پانسمان هیدروفیلم می پوشانیم.



زمان و نحوه ی پیوند شکافی انگور


حدود یک هفته پس از انجام پیوند، اگر پیوندک شاداب باشد یعنی پیوند با موفقیت انجام گرفته است. در صورت گیرایی پیوند، جوانه ها و شاخه های جانبی روی پایه، بایستی حتما حذف شوند.



زمان و نحوه ی پیوند شکافی انگور
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.