فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

این گیاه یا درختچه مناسب برای مناطق گرمسیری می باشد البته میتوانید در مناطق معتدل در مکانی که بدور از باد و سرما هست نیز پرورش داد خصوصا گلخانه ها که با قرار دادن در گلدان نیز آن را پرورش داد.
نحوه ی کاشت بذر گواوا - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت بذر گواوا - فوت و فن های باغبانی

بذر گواوا باید ابتدا در گلدان یا سینی نشاء یا لیوان یکبار مصرف کاشته شود و بعد از رشد و قوی شدن نشاء ها آن را به زمین یا گلدان سایز بزرگ منتقل نمود. (معمولاً هنگامی که گیاه ۴ برگه شد یا به ارتفاع ۱۰ سانتی متر رسید زمان جابجایی است)



نحوه ی کاشت بذر گواوا


گلدان را از خاک مناسب پر کنید و بذر گواوا را به آرامی با انگشت خود در وسط گلدان فشار دهید و آن را با نیم سانتی متر خاک بپوشانید. بعد از کاشت بذرها باید آبیاری انجام شود، خاک را خیس نکنید، بهتر است این کار را با آبپاش انجام دهید تا جای بذر تغییر نکند.



نحوه ی کاشت بذر گواوا


بعد از کاشت بذرها باید آبیاری انجام شود، خاک را خیس نکنید، بهتر است این کار را با آبپاش انجام دهید تا جای بذر تغییر نکند. گلدان را در یک جای گرم و آفتابی با دمای 18 درجه سانتی گراد یا گرم تر قرار دهید، جوانه زنی معمولا دو هفته طول می‌کشد اما گاهی اوقات ممکن است تا 8 هفته هم زمان ببرد.



نحوه ی کاشت بذر گواوا


6 تا 8 هفته بعد از جوانه زنی (بعد از تشکیل یک مجموعه برگ) زمانی که هوا گرم باشد می‌توان نهال های گواوا را در خارج از خانه در یک مکان با آفتاب کامل کاشت. دمای مناسب برای رشد درخت گواوا 23 تا 28 درجه سانتی گراد می‌باشد.



نحوه ی کاشت بذر گواوا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.