فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

هرس گل زیبای آنتوریوم هراز گاهی لازم است تا گیاه را شاد و سالم نگه داریم. هرس در هر زمان از سال قابل انجام است. پیرایش آنتوریوم باید به طور مرتب انجام شود تا گیاه به صورت قائم و متعادل نگه داشته شود.
چگونه با هرس صحیح آنتوریوم را زیباتر کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه با هرس صحیح آنتوریوم را زیباتر کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

رشد بیش از اندازه ی گیاه ممکن است باعث خم شدن ساقه شود و ممکن است منجر عدم رشد طولی شود.قبل از هرس نگاهی دقیق به گیاه آنتوریوم خود بیندازید سپس هرس را از بالا به پایین شروع کنید. برگهای جدا شده یا مرده را جدا کنید. شکوفه های پژمرده یا خشک شده را تا پایه ساقه برش دهید.



چگونه با هرس صحیح آنتوریوم را زیباتر کنیم؟


برای بهبود ظاهر گیاه می توانید برگ های جوان را نیز هرس کنید اما حداقل سه تا پنج برگ را در جای خود باقی بگذارید. در صورت امکان، ابتدا برگهای قدیمی را جدا کنید. پاجوش ها را از پایه آنتوریوم خارج کنید. در غیر این صورت، آنها از گیاه نیرو می گیرند و اندازه گل را کاهش می دهند.



چگونه با هرس صحیح آنتوریوم را زیباتر کنیم؟


جداسازی پاجوش های بزرگ ممکن است به گیاه آسیب برساند. از ابزارهای برش با کیفیت مناسب استفاده کنید زیرا تیغه های کند می توانند ساقه ها را پاره و خرد کنند. بنابراین گیاه را مستعد ابتلا به بیماری و آفات می کند. برای جلوگیری از عفونت باکتریایی، ابزارهای برش را بین هر برش، با استفاده از الکل یا محلول 10٪ سفید کننده ضدعفونی کنید.



چگونه با هرس صحیح آنتوریوم را زیباتر کنیم؟


توجه کنید آنتوریوم حاوی مواد شیمیایی است که برای افراد و حیوانات خانگی سمی است. هنگام محافظت از آنتوریوم،حتما از دستکش استفاده کنید. شیره آن می تواند باعث تحریکات جزئی پوستی شود.



چگونه با هرس صحیح آنتوریوم را زیباتر کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.