فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

شاید شما هم تجربه کرده باشید، پس از خرید ساکولنت و انتقال به منزل ظرف چند هفته گیاهتان پژمرده شده و می‌میرد. در حالی که مشکل ممکن است چیز بسیار ساده‌ ای مانند نامناسب بودن خاک یا آبیاری زیاد بوده و به راحتی با آگاهی می‌توانستید مسئله را حل کنید.
چرا ساکولنت ها پس از انتقال به منزل خراب می شوند؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا ساکولنت ها پس از انتقال به منزل خراب می شوند؟ - فوت و فن های باغبانی

اکثر گیاهان گوشتی نیاز به آفتاب کامل دارند تا بتوانند شکل و رنگ خود را حفظ کنند. با این حال می‌توانید این گیاهان را در نواحی که نیم سایه است نیز قرار دهید.ممکن است گیاهانی مانند اشوریا که رشد سریع داشته و نیاز زیادی به آفتاب دارند، در اثر عدم دریافت آفتاب کافی کشیده و دراز شوند. اگر چه در صورتی که گیاهانی مانند هاورتیا، سانسوریا و گاستریا دارید می‌توانید آنها را تنها چند ساعت در روز در مقابل نور قرار دهید.



چرا ساکولنت ها پس از انتقال به منزل خراب می شوند؟


هنگامی که گلدان گیاهان گوشتی را خریداری می‌کنید، پیش از هر چیز ابتدا خاک آن را بررسی کنید. در صورتی که خاک گلدان سفت و متراکم یا خیلی غنی است، باید خاک آن را عوض کرده و از خاک مخصوص کاکتوس استفاده کنید.ریشه ‌های گیاهان ساکولنت در صورت قرار گیری طولانی مدت در خاک خیس به شدت مستعد پوسیدگی هستند. اما باید بدانید علاوه بر عدم وجود سوراخ ته گردان، نوع خاک نیز می‌تواند باعث خیس ماندن خاک و محیط ریشه در گلدان شود.



چرا ساکولنت ها پس از انتقال به منزل خراب می شوند؟


گیاهان گوشتی نیز مانند همه گیاهان برای زندگی به آب نیاز دارند اما بیشتر آنها چند روز تا چند هفته بدون آب نیز می‌توانند زندگی کنند در حالی که در صورت آبیاری زیاد دچار پوسیدگی شده و می‌میرند. آبیاری زیاد اولین عامل از بین رفتن گیاهان گوشتی است.در طول زمستان، حتما خاک گلدان تا عمق 3 سانتی متر خشک شود و سپس آن را آبیاری نمایید.



چرا ساکولنت ها پس از انتقال به منزل خراب می شوند؟


اگر میخواهید ساکولنت خود را در فضای بیرون قرار دهید.قبل از انتقال به مکان با شرایط نوری زیاد و خارج از خانه، به آنها فرصت دهید تا در محیط جدید قرار بگیرند. از اواخر صبح تا اواسط ظهر آنها را از نور شدید محافظت کنید. گیاهان در فضای باز معمولا نیاز به آب بیشتری نسبت به گیاهان داخلی دارند. ولی باز هم به شرایط محیطی شما و نور مستقیمی که به گیاهان میتابد بستگی دارد.



چرا ساکولنت ها پس از انتقال به منزل خراب می شوند؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.