فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

با هرس کردن به موقع و مناسب گل بنت قنسول باعث رشد بوته ای آن می شوید .بعد از فصل گلدهی ، در اواخر زمستان و اوایل بهار ، انتهای ساقه گل را تا فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتی متری از گلدان هرس نمایید . به این عمل سر زنی نیز گفته می شود . بعد از سر زنی باید ۲ یا چند برگ روی ساقه قرار داشته باشد .
چه زمانی بنت قنسول را هرس کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چه زمانی بنت قنسول را هرس کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

در اواخر بهار و یا اوایل تابستان گیاه را می‌توان به گلدانی بزرگ‌تر منتقل کرد. بعد از انتقال و به مدت شش هفته می‌توان عمل سرزنی ساقه‌هایی که بلند می‌شوند را انجام داد تا گیاهی پرپشت‌تر به‌دست آید.



چه زمانی بنت قنسول را هرس کنیم؟


آخرین سرزنی‌ها باید در اواخر مرداد- اوایل شهریور ماه باشد زیرا سرزنی بعد از این زمان می‌تواند مانع از گلدهی گیاه و همچنین شکل گیری برگه‌های رنگین شود. عدم سرزنی نیز منجر به طویل و بلند شدن بیش از اندازه ساقه‌های گیاه می‌شود.



چه زمانی بنت قنسول را هرس کنیم؟


هنگام هرس و یا جدا کردن برگ ها مانند سایر گیاهان این خانواده ، شیرابه ای سفید رنگ و سمی از آن خارج می شود.بنابر این از تماس شیرابه با چشم یا پوست جلوگیری شود.پس از هرس ، پایه های مادری را در گلدان های بزرگتری بکارید و در گلخانه ای گرم و مرطوب با دمای 20 درجه ی سانتیگراد قرار دهید.



چه زمانی بنت قنسول را هرس کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.