فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

بد شکلی میوه خیار گلخانه ای یکی از عمده ترین علت های به وجود آمدن بار درجه دو که نشانه افت کیفیت محصول نیز می باشد است.زمانی که تحت تاثیر عوامل مختلف عناصر معدنی خاص به میزان مورد نیاز به میوه خیار نرسد، میوه به اشکال مختلفی دفرمه یا بد شکل می گردد.
علت بدشکلی و دفرمه شدن خیار گلخانه ای - فوت و فن های باغبانی
علت بدشکلی و دفرمه شدن خیار گلخانه ای - فوت و فن های باغبانی

دوکی شدن میوه

دوکی شدن میوه :این حالت در میوه خیار گلخانه ای معمولا در اثر کمبود دو عنصر نیتروژن و کلسیم اتفاق می افتد که تشخیص دقیق آن نیازمند بررسی شرایط توسط متخصین تغذیه گیاهی ممکن خواهد بود .جهت بهبود شرایط و بر طرف شدن این مشکل در کنار سایه عملیات های زراعی استفاده از فرمول کودی نیترات کلسیم راه موثری می باشد.



دوکی شدن میوه


چماقی شدن میوه

چماقی شدن میوه: در صورت کمبود عنصر پتاسیم در گیاه اتفاق می افتد. در این حالت معمولا زمانی که چند برداشت متوالی از بوته صورت می گیرد به وجود می آید و علت آن تخلیه ذخایر پتاسیمی خاک توسط بوته می باشد.برای آنکه این مشکل به وجود نیاید در زمانی که بوته ها در اوج باردهی هستند و قبل انکه میوه هایی با این شکل مشاهده گردند می بایست شروع به مصرف فرمول های کودی Npk با میزان پتاسیم بالا کرد.



چماقی شدن میوه


زیپی شدن پوست میوه

زیپی شدن پوست میوه:در این حالت خطوط نقره ای رنگی روی پوست میوه خیار ایجاد شده که می توان گفت شبیه زیپ بوده و تحت این عنوان نیز شناخته می شود. این حالت معمولا ناشی از کمبود عنصر بر در گیاه می باشد.گلخانه داران می توانند با مصرف فرمول های کودی موجود در بازار که حاوی مقادیر قابل توجهی از عنصر بر هستند این مشکل را بر طرف کنند.فرمول های کودی که می توانند مورد استفاده قرار بگیرد شامل اسید بوریک و هم چنین کلات های بر می باشد.



زیپی شدن پوست میوه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.