فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

به کمک چند وسیله ی ساده و چند گیاه کوچک مثل کاکتوس ها و ساکولنت های کوچک می توانید قاب زیبایی از گیاهان داشته باشید .
روش ساخت قاب زنده گیاهان - فوت و فن های باغبانی
روش ساخت قاب زنده گیاهان - فوت و فن های باغبانی

ابتدا قاب دلخواهی تهیه کرده یا بسازید.پلاستیک کف پوش یا پارچه مخصوص بزرگ تر از قاب را داخل قاب قرار دهید با دستگاه پرچ یا چسب حرارتی به دیواره قاب محکم کنید .سپس لبه های اضافی پلاستیک را قیچی کنید.



روش ساخت قاب زنده گیاهان


داخل قاب را با خاک مخصوص کاکتوس پر کنید و مقداری خزه روی خاک قرار دهید و توری سیمی (تور مرغی ریز یا درشت ) محکم روی جداره ی قاب منگنه کنید.



روش ساخت قاب زنده گیاهان


سپس کاکتوس ها و ساکولنت های کوچک را از میان تورها رد کرده و داخل خاک فشار دهید .آنها براحتی درجای خود محکم شده و نخواهند افتاد.فقط جای خالی نگذارید و خوب پر کنید.



روش ساخت قاب زنده گیاهان


حدود ۴ هفته صبرکنید سپس قاب زنده ی خود را روی دیوار در نزدیک منبع نور نصب کنید.برای آبیاری هر هفته یکبار کمی آب روی خاک اسپری کنید و هر یک ماه قاب را پایین آورده روی سطح صافی قرار دهید خاک را مرطوب کنید یک ساعت صبر کنید سپس قاب را آویزان کنید.



روش ساخت قاب زنده گیاهان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.