فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

بسیاری از این حشرات خاک‌های مرطوب را دوست دارند و در خاک‌های خشک دوام نمی‌آورند. بنابراین اجازه دهید تا حد ممکن خاک خشک شود. اگر امکانش وجود دارد، اجازه دهید که خاک تا حدی خشک شود که گیاه به حالت پژمردگی برسد.
راه مقابله با آفات خاک - فوت و فن های باغبانی
راه مقابله با آفات خاک - فوت و فن های باغبانی

چسب زرد تا حدودی می تواند در کاهش جمعیت شان تاثیر داشته باشد.(چسب زرد را می توانید از فروشگاه های لوازم کشاورزی تهیه کنید)



راه مقابله با آفات خاک


هر روز ۳ الی ۵ سانت از سطح خاک را به هم بزنید (شبیه شخم زدن). این عمل باعث خشک ماندن خاک و جا به جایی هوا در خاک و در نهایت ایجاد اشکال در زندگی پشه ها می شود.



راه مقابله با آفات خاک


گیاه را در اّب غوطه‌ور کنید تا حشرات داخل آن از خاک بیرون بیایند. اگر گلدانتان کوچک است آن را در یک سطلِ آب قرار دهید و 1 ساعت بعد از آب بیرون آورید. پس از بیرون آوردن از آب اطمینان حاصل کنید که خاکتان کاملاً زهکشی شود.



راه مقابله با آفات خاک


گیاهان جدید را قبل از خریداری و آوردن به خانه مورد بررسی قرار دهید. آنها را قرنطینه کنید و در محلی جداگانه و دور از سایر گیاهان قرار دهید. سپس آنها را به مدت چند روز به منظورِ کشف وجود حشرات، تحت نظر بگیرید.



راه مقابله با آفات خاک


همیشه خاک گلدان باید مرتب و تمیز باشد. برگ های افتاده شده و هرگونه موادی که باعث تغذیه و رشد پشه ها می شود رو از سطح خاک بردارید.



راه مقابله با آفات خاک
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.